Status i British Columbia?

Joel85

Ny medlem
Tja!
Tänkte starta en tråd ang status i british Columbia(vet ej om de finns liknande tråd).
Vore kul om folk som är där eller ska dit eller känner nån som ska dit vill uppdatera väder, vind och snöförhållanden, tips på orter, åk mm. Allt som är värt att veta om BC!

Hoppas de dyker upp många intressanta inlägg här!
Väl mött!

BC är ganska stort. Majoriteten av bummarna håller sig till en del eller gör någon roadtrip. Det är nog lite knepigt att samla info om aktuella förhållanden och åktips i en o samma tråd. Det är lite som att göra en "Status i Sverige"-tråd. Jag rekommenderar de olika säsongartrådarna från KH, Rev (jag tror att de har en i år också), Whistler, etc. Vad gäller åktips så finns en del under skidorter och där kan man hitta länkar till orternas egna siter för väder, snö, lavininfo etc. Vill du ha info om jämförelser mellan de olika orterna etc så är det bara att söka. Många är de som planerat en roadtrip...

Jag vet att BC är stort. Är bara allmänt intresserad av hur de ser ut runtom i pudervärlden.. Och den här gången valde jag BC. Söker inga jämförelser, är bara allmänt intresserad.// J

Senast ändrad:
Revelstoke har fått över 500cm hitills i år, vilket är likvärdigt med vad vi fick på hela säsongen 09/10...

Vi fick 10 meter i Revelstoke förra året.

En kille vi hängde med där förra året åkte tillbaka i år igen. Här ser du vad han roade sig med i november:

Tillbaka
Topp