Stav eller inte?

Stav eller inte?
jag använder stav när jag fiskar, lagar mat och går på långpromenader..

.. eller kanske inte :o

jag brukar ha stavar när jag åker skidor :)

Stav eller inte?
det beror väl helt på vad jag ska göra :) i pipe använder jag ogärna stavar, samtidigt som på rail är det skönare med stavar, och beroende på vad jag ska göra i hopp så använder jag ju stavar eller inte :)

Senast ändrad:
Stav eller inte?
jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.

Dock inser jag inte vad som är meningen med korta stavar? man kan ju inte staka med dem, så då är det väll bättre att åka utan/ med ett par i rätt längd?

Stav eller inte?
jibbtor sa:

Dock inser jag inte vad som är meningen med korta stavar? man kan ju inte staka med dem, så då är det väll bättre att åka utan/ med ett par i rätt längd?
näe! korta ska de va annars kan man lika gärna åka i kroppstrumpa!

Stav eller inte?
Jag vet inte vars jag ska sätta händerna om jag inte kör med stavar, använder dom när jag kör osmooth och måste staka fart! :>

Stav eller inte?
jibbtor sa:

Eller just för att man vill få kontroll utan att se ut som Stig Helmer?

Stav eller inte?
jibbtor sa:

Du svarade ju på din egen fråga precis innan...

Stav eller inte?
klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
tycker dock man inte ska ha längre stavar än 110cm.

Stav eller inte?
TheFibretech sa:
H-T sa:
jibbtor sa:

Du svarade ju på din egen fråga precis innan...
exakt, du får mer kontroll med stavar.
jo det förstår ju jag med, dock får jag inte så bra konstroll med 50cm korta stavar. Med det menar jag inte att man ska ha 2,5 m långa störtloppsstavar, utan ett par i rätt längd.

självklart är det en smaksak från prson till prson, jag är bara sugen på information om stavar etc.

Stav eller inte?
simonthyrberg sa:
utvecklar tråden lite: snowblades med eller utan stavar?
själv åker jag blades MED stavar.
eller inga blades alls !!!

stavar är en egensak... man ska ha det man trivs med då åker man förmodligen bäst också. sen så vad som ser mest steeze ut är ju en 5;a de å :P

MVH

Stav eller inte?
Med stavar! Ta ett par som känns bäst för dig och om du känner att du vill ha lite bättre kontroll när du jibbar så ta ett par som är några centimeter/nån decimeter för korta. Om du håller i staven ståendes och har armen mot kroppen och sträcker ut underarmen rakt utåt så ska vinkeln vara 90 grader när staven nuddar backen, om du förstår? Det brukar vara en bra riktlinje, sen väljer du stavar utifrån det... det som känns bäst för dig såklart... kortare eller längre.

Senast ändrad:
Stav eller inte?
varför man har korta stavar -
snyggare att köra med stavar men långa stavar är i vägen i luften/landningen..

Fattar inte hur man kan få bättre kontroll med stavar???
Märker själv absolut ingen skillnad om jag åker med lr utan..

Tycker förövrigt att 90 cm är rätt lagom och då är jag 180..

Senast ändrad:
Stav eller inte?
Kruxelidux sa:

Märker du ingen skillnad på om du åker med eller utan stavar betyder detta att du inte använder dem, använder du dem inte bör du boka en skidlektion ;)

Stav eller inte?
Jarle sa:
Kruxelidux sa:

Märker du ingen skillnad på om du åker med eller utan stavar betyder detta att du inte använder dem, använder du dem inte bör du boka en skidlektion ;)
haha, åkte slalom tills ja va typ 13 iaf så ja kan åka lite iaf :P
Beror ju på vad man menar sen... Jag menade kontroll när jag hoppar/railar..

Stav eller inte?
simonthyrberg sa:
freedolle sa:
simonthyrberg sa:
utvecklar tråden lite: snowblades med eller utan stavar?
själv åker jag blades MED stavar.
eller inga blades alls !!!

stavar är en egensak... man ska ha det man trivs med då åker man förmodligen bäst också. sen så vad som ser mest steeze ut är ju en 5;a de å :P

MVH
vadå då, varför inga blades alls? :S
för att dom inte har ngt o göra där kan ju inte åka o bara är ivägen har inte sett en enda bra blades åkare som dragit på i hela mitt liv

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp