Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
näe! korta ska de va annars kan man lika gärna åka i kroppstrumpa!jibbtor sa:jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.
Dock inser jag inte vad som är meningen med korta stavar? man kan ju inte staka med dem, så då är det väll bättre att åka utan/ med ett par i rätt längd?
Eller just för att man vill få kontroll utan att se ut som Stig Helmer?jibbtor sa:jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.
Dock inser jag inte vad som är meningen med korta stavar? man kan ju inte staka med dem, så då är det väll bättre att åka utan/ med ett par i rätt längd?
Du svarade ju på din egen fråga precis innan...jibbtor sa:jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.
exakt, du får mer kontroll med stavar.H-T sa:Du svarade ju på din egen fråga precis innan...jibbtor sa:jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.
jo det förstår ju jag med, dock får jag inte så bra konstroll med 50cm korta stavar. Med det menar jag inte att man ska ha 2,5 m långa störtloppsstavar, utan ett par i rätt längd.TheFibretech sa:exakt, du får mer kontroll med stavar.H-T sa:Du svarade ju på din egen fråga precis innan...jibbtor sa:jag slayar med stavar, får ingen kontroll utan.
stavarna ska inte vara längre än 100!OWester sa:klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
tycker dock man inte ska ha längre stavar än 110cm.
haha "ska", beror väll på hur lång man är?MathiasWiklund sa:stavarna ska inte vara längre än 100!OWester sa:klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
eller inga blades alls !!!simonthyrberg sa:utvecklar tråden lite: snowblades med eller utan stavar?
själv åker jag blades MED stavar.
vadå då, varför inga blades alls? :Sfreedolle sa:eller inga blades alls !!!simonthyrberg sa:utvecklar tråden lite: snowblades med eller utan stavar?
stavar är en egensak... man ska ha det man trivs med då åker man förmodligen bäst också. sen så vad som ser mest steeze ut är ju en 5;a de å :P
MVH
En vis man har talat.MathiasWiklund sa:stavarna ska inte vara längre än 100!OWester sa:klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
Det beror väl förfan på hur lång man är?OWester sa:klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
okej, men ofta e man inte längre än 185 och då räcker 110 cm.nealsson sa:Det beror väl förfan på hur lång man är?OWester sa:klart man ska ha stavar. stavarna ger en kontroll och man kan staka bra på transportsträckor.
Märker du ingen skillnad på om du åker med eller utan stavar betyder detta att du inte använder dem, använder du dem inte bör du boka en skidlektionKruxelidux sa:varför man har korta stavar -
snyggare att köra med stavar men långa stavar är i vägen i luften/landningen..
Fattar inte hur man kan få bättre kontroll med stavar???
Märker själv absolut ingen skillnad om jag åker med lr utan..
Tycker förövrigt att 90 cm är rätt lagom och då är jag 180..
haha, åkte slalom tills ja va typ 13 iaf så ja kan åka lite iaf :PJarle sa:Märker du ingen skillnad på om du åker med eller utan stavar betyder detta att du inte använder dem, använder du dem inte bör du boka en skidlektionKruxelidux sa:varför man har korta stavar -
snyggare att köra med stavar men långa stavar är i vägen i luften/landningen..
Fattar inte hur man kan få bättre kontroll med stavar???
Märker själv absolut ingen skillnad om jag åker med lr utan..
Tycker förövrigt att 90 cm är rätt lagom och då är jag 180..![]()
när du är i parken? du lär se ganska dum ut. S:cocktail sa:jag brukar ha längdskidstavar. då får man mycket fart![]()
för att dom inte har ngt o göra där kan ju inte åka o bara är ivägen har inte sett en enda bra blades åkare som dragit på i hela mitt livsimonthyrberg sa:vadå då, varför inga blades alls? :Sfreedolle sa:eller inga blades alls !!!simonthyrberg sa:utvecklar tråden lite: snowblades med eller utan stavar?
stavar är en egensak... man ska ha det man trivs med då åker man förmodligen bäst också. sen så vad som ser mest steeze ut är ju en 5;a de å :P
MVH