stavar eller inte?

rasms

Ny medlem
stavar eller inte?
Har märkt att det speciellt i usa har blivit en aning "pop" eller coolt att åka helt utan stavar i parken.
Först när jag såg det här tänkte jag att fan va fult, men sen såg jag några finare filmer o de verkade
helt okej. Här är ett ganska snyggt klipp :

Ja hur mycket krävs det egentligen för att lämmna stavarna? OKEJ det liknar ju lite blades men
endå.
Jag är nog inte ennu redo för det själv men, tänkte bara

kolla klipped iaf. posta gärna fler

peace

Senast ändrad:
stavar eller inte?
Jag tycker inte att det är snyggt att köra utans stavar... men lite coolt äre!.. det måste vara svårt som fan!.. jag har noll balans utan stavar!. =P

stavar eller inte?
ja kör utan när jag latjar typ butters etc, å så klart på rails sjukt mkt lättare å raila + spinna av utan stavar!

stavar eller inte?
Först tyckte jag det var asfult utan stavar, men nu börjar jag tycka att det är ganska coolt, men kommer dock inte själv börja med det.

stavar eller inte?
Stavar är ju inte till för att vara snygga utan för att underlätta svängar och ge balans. Det är inte mycket svängar i parkåkning utan mer akrobatik och lufttid, därav kanske behovet av stavar inte är lika stort? Jag är inte förvånad över "trenden". Man kanske ska passa sig för att säga trend, om några år kan det vara normen för parkåkare.

stavar eller inte?
jag lämnade mina stavar vid liften idag ... skulle prova 720 utan dom .. slutade med en 540 bakåt/framåtvikt ... landade iaf på nosen på skidorna och sen faceplant och skistoppersena gick sönder och skidan for upp i ansiktet på mig så man fick ett jack i näsan .. >_>

vet dock inte om detta berodde på att jag körde utan stavar eller bara okoncentrerad och för litet hopp ...

Men visst ser allt coolt ut när det är folk som kan det.. >_>

stavar eller inte?
vi kör ofta utan stavar de e nice känns lite lekfullare roligt om man inte ska hoppa de största hoppen allafall men det är ju olika från person till person

stavar eller inte?
har testat själv att åka, speciellt på rails snurrar man lätt ut typ 450 utan poles och dubbelgrabs får man ganska bra tag i.
hittade denhär me pep o mahre

Senast ändrad:
stavar eller inte?
det här gör ju nästan tråden från ungefär en månad sedan om likheter/olihkheter mellan freetyleåkare och jibbare än mer aktuell!
=)

stavar eller inte?
den där filmen på pep äre ju rätt grymt klipp där på slutet då habn kör med händerna i fickorna. de är galet :P

stavar eller inte?
Har provar å åka utan stavar.. typ varannan dag kör man några åk utan.. ganska kul å prova för de är sjuukt svårt att hålla balansen.. men de är mkt mkt lättare å raila å plocka grabar.. å så ser de förbannat Steeezy ut också:)

stavar eller inte?
jeppenator sa:
Har provar å åka utan stavar.. typ varannan dag kör man några åk utan.. ganska kul å prova för de är sjuukt svårt att hålla balansen.. men de är mkt mkt lättare å raila å plocka grabar.. å så ser de förbannat Steeezy ut också:)
samma här

stavar eller inte?
Kan fan inte hålla balansen utan stavar typ:P Men man får la testa igen i Hemsedal och känna:D

stavar eller inte?
Lämna stavarna om du vill se ut som en inlinesåkare alt snowbladare. Det är nog den dummaste idén efter mössa/gogglar under hjälmen.

stavar eller inte?
rasms sa:
mössa/googlar under hjälmen är coolt, det senaste modet
Det är bara en sak, dumt.
1.Hjälmen fungerar inte som den ska.
2.Plastspännena på gogglebandet slås in i huvudet om du slår i bakhuvudet.
3.Du ser ut som en svamp.
4.Hjälmen värmer inte lika bra.

stavar eller inte?
Utter sa:
rasms sa:
Och först och främst heter det inte googles, utan goggles... Eller varför inte det helt galna svenska ordet skidglasögon? Detta tål att upprepas hur många gånger som helst, uppenbarligen!

Senast ändrad:
stavar eller inte?
Utter sa:
rasms sa:
nu vill jag ha en förklaring snälla Utter.. jagsjälv är en trogen gogglesbandetutanpåhjälmen människa men varför skulle hjälmen inte värma lika mycket om man hade bandet innanför ?

stavar eller inte?
alwaysCrash sa:
Utter sa:
rasms sa:
nu vill jag ha en förklaring snälla Utter.. jagsjälv är en trogen gogglesbandetutanpåhjälmen människa men varför skulle hjälmen inte värma lika mycket om man hade bandet innanför ?
Prova själv att sätta hjälmen så att öronlapparna sitter 10 cm ovanför öronen och lika dåligt över resten av huvudet. Hjälmens skyddande och värmande egenskaper beror till en stor del av att den sitter såpass tight som den ska göra.

stavar eller inte?
Tom Wallish på filmen är fet som jävla fil, man blir träskvåt när man kollar på honom... jag tycker fan att man kan köra utan stavar, de flesta jibbers har juh ändå stavar som mäter typ 50 cm?

stavar eller inte?
är det inte bättre att alla åker som dom själva vill, istället för att alla sägar att det är coolt, det är inte coolt, det e sämst så att många tänker men då är det väl snyggt och åker så bara för att alla har saggt att det är så man ska vara.

stavar eller inte?
lär er åka utan stavar =) sen blir det jävligt kul när ni drar till alperna och ska hoppa backcountry och märker att ni inte kan svänga när ni ska ut och leka i pudret =).

stavar eller inte?
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH: your skiing with no poles.. aaaaaaaaah ..

Tillbaka
Topp