Stavfelet

• Trådstartare Trådstartare TEN.EX
  • Start datum Start datum
T

TEN.EX

Guest
Stavfelet
Hallojsan alla adrenalinpumpandes skid o brädåkare!!!

Jag undrar lite över om nån rutinerad alpreseåkare har några tips om Värsta tabben mössa...typ drullemössa för den som har gjort dagens tabbe???

Tacksam för svar!!!

Stavfelet
Detta hände inte i alperna utan i Norefjell förra helgen. Åkte upp med liften och och skulle få ett fint åk. Men bindningarna gick paj på en gång efter att jag gått av liften så jag fick gå ned. Väl nere så hyrde jag ett par skidor att använda hela helgen. Jag åkte på dem och var glad. När skiddagen var slut så tittade jag på mina skidor som stod där nere och väntade. Jag tänkte att jag måste ta dem till bilen. Efter det knäppte jag av mig hyrskidorna och lade in dem i skiboxen på bilen. Nästa dag fortsatte jag att åka på hyrskidorna som jag hyrt. När skiddagen var slut lämnade jag in hyrskidorna och åkte de 40 milen till Göteborg. Historien fick sin fortsättning i går när jag skulle åka till Ulricehamn och pumpa. Jag gick in i garaget för att hämta skidorna som stod där! Men inte fan stod de där! Jag tänkte och tänkte var de kunde vara. Till slut kom jag på att de var i norefjell där de stått sedan jag hyrde skidor där. Kul! Där var man av med ett par skidor helt i onödan. Fast det är ju en bra anledning att köpa nya lagg.

Stavfelet
Förstår inte riktigt vad du menar men jag har varit med om att vi haft en dagenskrashhund på en skidsemester. Kan säga att en norsk tjej hade den 85% av tiden!

Stavfelet
Han får den bara en dag, för det är bara en dag de har utdelning som visas. Däremot kan man ju ha en sån "jester hat", alltså en sån i gult/grönt/rött/blått med bjällror och "spikes" i tyg.. Finns ju de (franska turister på blades) som åker omkring i de frivilligt men skulle jag fått på mig en sån pga en vurpa dan innan skulle jag skämts tillräckligt för att hålla mig upp resten av dan haha..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp