Lundii sa:
Okej, håller nämligen på att starta ett ungdomsföretag på min skola och då tänkte jag kolla om det finns något behov för en ny lösning till att hålla ihop stavarna på ett bättre och enklare sätt?
Stavarna kan ju redan sättas ihop i trugan (längst ner på staven). Sen kan du bara lägga remmarna om varandra så sitter de ihop.
Ett hett tips är att ställa sig frågan:
Skulle jag själv betala för den här produkten?
Går du runt och frågar folk om de tror att det är en bra grej, får du i nio fall av tio ett positivt svar. Men går du istället runt och frågar folk om de är villiga att betala 50 spänn i förskott för att få en stavhållare - då tror jag tyvärr att det blir svårsålt.
Efterfrågan och behovet är snudd på obefintligt, och det finns mängder av substitut för en sådan produkt. (Gummiband, eller bara sätta ihop dem med befintliga medel)
UF-företag och liknande är sjukt kul, man lär sig jättemycket av det. Det är faktiskt inte så viktigt
vad man gör, bara man ger 110 procent och lär sig av sina misstag.

Jag ska bjuda på lite andra tips:
Är ju väldigt mycket attityd i backarna, speciellt viktigt för yngre åkare - då unga är mer mottagliga mot trender. Det finns kanske enkla medel att individualisera stavarna? Trugorna (plastskivan längst ner på staven) kan man (oftast) slå av med en hammare, och byta ut. Även handtag går att ta av. Remmarna är ofta av någon form av textil. Ni kanske kan sälja prylar (färdiga set) som kids kan pimpa sina stavar med?
För att marknadsföra er kan ni köpa lite bladguld och plast-ädelstenar och göra ett par riktigt bling-bling stavar?
Kanske inget ni blir miljonärer på, men det är ju inte det ungdomsföretag går ut på