Stel!

MartinT

Medlem
Stel!
Hola

Okej, såhär ligger det till..

Jag e såpass ovig så ja inte kan göra truckdriver me raka ben. Säg mig, ska jag anstränga mig och dra ut lederna eller nöja mig med nån sorts köttbullegrab? Alternativt komma på nåt eget trick?

HEJ

Stel!
Herregud... Om du känner dig stel är det nog inte för att grabba du ska träna upp dig utanför din egen skull.

Stel!
stretcha ut dig så du kan dra en fet truck.. men kom på ett eget trick oxå skulle va fett me lite nytt..

Stel!
Du ska stretcha! Inte bara för att du ska kunna göra truckdriver, utan också för att minska skaderisken. Är du vig som ett kylskåp ökar risken för sträckningar och muskelbristningar. Stretcha varje gång efter du har tränat och åkt skidor. Stretcha när du går upp på morgonen. Stretcha när du går och lägger dig. När du borstar tänderna, när du glor på TV, när du åker buss, i skolan/på jobbet... Ja, du fattar. Så ofta du kan! (Nåja...)
Funkade för mig...

//Nojlas - Numera mindre ovig...

Stel!
Nojlas sa:
Du ska stretcha! Inte bara för att du ska kunna göra truckdriver, utan också för att minska skaderisken. Är du vig som ett kylskåp ökar risken för sträckningar och muskelbristningar. Stretcha varje gång efter du har tränat och åkt skidor. Stretcha när du går upp på morgonen. Stretcha när du går och lägger dig. När du borstar tänderna, när du glor på TV, när du åker buss, i skolan/på jobbet... Ja, du fattar. Så ofta du kan! (Nåja...)
Funkade för mig...

e du ko? man ska aldrig strecha en kall kropp! ;D men däremot ska du ALLTID strecha efter all form av fysisk ansträngning :)

som ovanstående har sagt så minskar det skaderisken avsevärt både nu men också i framtiden.

Stel!
CrashX sa:
Nojlas sa:
Funkade för mig...

e du ko? man ska aldrig strecha en kall kropp! ;D men däremot ska du ALLTID strecha efter all form av fysisk ansträngning :)

som ovanstående har sagt så minskar det skaderisken avsevärt både nu men också i framtiden.
det är helt okej att stretcha en kall kropp. forskningar tyder på att det faktiskt ger mer att göra så, men man är inte säkra. men det fungerar visst, finns inga problem med att göra det.

Stel!
CrashX sa:
Nojlas sa:
Funkade för mig...

haha vem har sagt att tv-tittande inte är fysisk aktivitet? samt att gå upp på morgonen är jämförbart med ett långt träninspass.

Stel!
Man kan stretcha när som helst så länge man stretchar rätt

så en liten snabb stretch skola till alla som inte vet hur man sak stretcha bra( finns väldigt många som inte har stenkoll på det )

1. börja med att stretcha ut till maxläga
2. häng kvar i maxläge utan att gunga nått i ca 30-45 sekunder
3. slappna av utan att rätta ut muskeln och gå ner till nästan maxläge som du borde kunna nå ut till nu stå kvar i det läget i ca 30 sekunder
4. slappna av
5. upprepa 3-4 ggr per muskel

och spänn inte den muskel du stretchar då förstör du meningen med stretchningen, gunga aldrig när du stretchar förstör också mer än vad det gör nytta

Tillbaka
Topp