STH16 - Ta bort skistopper - en fråga först

sjokeckset

Ny medlem
Nu är det så att mina skidor snart ska ut och flyga. De ska dela på en Dakine Fall Line Double väska och får plats på två olika sätt varav det ena är bättre än det andra. För att jag ska kunna packa dem på det bästa sättet måste jag tyvärr skruva bort skistoppern på ett par utav mina skidor. Jag har STH Driver bindning på båda paren.

Eftersom jag inte monterat bindningen själv på något utav paren så undrar jag nu ifall det bara är så enkelt att man skruvar bort den "ensamma skruven" som håller skistoppern eller ifall den skruven har någon mer funktion än att bara hålla fast skistoppern? I sådana fall vad och är det något speciellt jag bör tänka på när jag monterar bort min skistopper?

Detta må vara en väldigt självklar sak för många men jag känner att jag helst frågar först innan jag börjar skruva. Tack för ev. svar!

Härligt att höra! Tar fram stora mejseln direkt när jag kommer hem. Ska börja packa skidbagen så att iaf den är klar inför nästa lördag. Plocka fram all sparad bubbelplast och linda in känsliga delar på skidorna. Have to be extra careful with your darlings! ;P

Var lite extra försiktig när du gör detta, en av mina stoppers var trasig när jag tog bort den (det visste jag inte om) och kan bara säga att jag aldrig fick tillbaka den på plats igen. Så ta det lugnt och försiktigt bara!

^^^ De kan verka trasiga när en del delar lossnar från varandra vid isärtagning, men jag har ännu inte varit med om att de kan sitta på plats om de är trasiga. Kan det ha varit så att de verkade vara trasiga? För det är klart att det är lite pill för att få småbitarna på plats igen...

Senast ändrad:
Lr så håller du upp stoppern med ett buntband/snörstump. Brukar jag göra när jag lastar...

zantarf sa:
Lr så håller du upp stoppern med ett buntband/snörstump. Brukar jag göra när jag lastar...
Haha, att jag inte tänkte på buntband när jag satt och höll nere skistoppern idag och funderade över om man kunde få den att stanna i det läget. :D

Tillbaka
Topp