Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kohla har också klisterfria dom har jag provat. Skall du gå turer med flera av och på välj klisterhudar i stället dom sitter bättre får du snö på sitter klisterfria sämre. Ta 110 mmTja, har ett par Rossignol SOUl 7hd
Behöver stighudar, vill ha gecko. Enligt skibanhof kan jag köpa 100mm
Vad säger expertisen. Sidans mått är 136/106/126 mm
Ja, sällan hela huden ligger mot snön om man inte går i väldigt flack terräng (eller går i fallinjen kanske), eller? Klart man inte behöver 120 mm brett för att få fäste.Alpinister turar ju med skidor och hudar runt 80mm, så det räcker uppenbarligen med en så bred hud för att bära en vuxen person. Välj de billigaste momix-hudarna du kommer över som är över 100mm breda. En fördel med att ha lite smalare hudar än skidan är att det inte krävs millimeterprecision när du ska sätta på dem för att båda stålkanterna ska vara blottade. Skönt när det är blåsigt.
Väldigt bra poäng, aldrig ens tänkt på det.Ja, sällan hela huden ligger mot snön om man inte går i väldigt flack terräng (eller går i fallinjen kanske), eller? Klart man inte behöver 120 mm brett för att få fäste.
Anledningen att man inte vill köpa för smal hud är att man bara vill ha stålkanterna fria när huden ligger på, speciellt runt mitten av skidan. Annars blir det snabbt tråkigt bakhalt i hård snö på skrå. Skär ju till hudarna så att de passar så, då måste man köpa lite mån för skärningen.
Vill man spara vikt kan man ju köra split skin, men hört att det kan vara lite av en mardröm om det blåser.
Tack för tipset! Någon speciell modell av Pomoca?Jag gillar verkligen Pomoca så om du hittar ett par sådan så kommer du inte bli besviken. Men inga stighudar är direkt dåliga
Men köper du begagnat så är det värre om klistret är för klistrigt vilket det blir på vissa hudar. Då fastnar limmet på skidan och det fastnar en massa snö och is vilket är sjukt jobbigt å tråkigt när man vill åka ner.
Och även om det går att ta bort gammalt lim och limma om så är det ett jäkla kladd och jobb. Bättre då om limmet är lite torrt då brukar det inte vara så mkt jobb att stryka på ett nytt tunt lager
Decathlon verkar ha lagt ned med skidprylar och de la ju ned hela verkasamheten i Sverige. Eller är det bara jag som inte hittar?Decathlon bla
Ja dom har tyvärr lagt ner.Decathlon verkar ha lagt ned med skidprylar och de la ju ned hela verkasamheten i Sverige. Eller är det bara jag som inte hittar?
Hittar inga skidprylar på Decathlon's hemsida.Ja dom har tyvärr lagt ner.
Men innan dom fanns i Sverige så gick det att beställa från europeiska sidor.
Så det borde rimligtvis funka fortfarande?
Den var ju typ en tusing billigare där
Ok, jag hamnade på https://www.decathlon.com/?srsltid=AfmBOopCKraQ5ijcNPxAN2m71uvWzUg-ZleP8q5fZE_I6wVXorg4w07Y som inte hade skidprylar.Skidgrejer har de, men verkar inte gå att beställa internationellt ifrån franska eller tyska Decathlon iaf.
Någon som har koll på vilken längd jag ska välja?Storlek L för Pomoca passar 175-190cm långa skidor, mina är 188cm så borde funka eller ska man välja XL som passar 185-200cm långa skidor?
Via Pomocas hemsida kan man välja "find your skin". Man fyller i skidmärke, modell och längd varefter du får förslag på bredd och längdNågon som har koll på vilken längd jag ska välja?
Tyvärr finns inte Soul 7 med som val. Får fråga deras support om rekommendationVia Pomocas hemsida kan man välja "find your skin". Man fyller i skidmärke, modell och längd varefter du får förslag på bredd och längd![]()
Jag har blivit rekommenderad att gå på den kortare längden om man har två val så 175-190cmNågon som har koll på vilken längd jag ska välja?
Tyvärr finns inte Soul 7 med som val. Får fråga deras support om rekommendation
Men han har 188cm så minst Large väl, eller var det bara som info
180 cm för 188 cm skida?Medium är rekommenderat enligt bild![]()
Du skulle kunna mäta kortaste avståndet på din skida från tip till tail. oftast är det kortare än skidans angivna läng men det kan i undantagsfall vara när angiven längd, i så fall skulle jag kanske välja XLTyvärr finns inte Soul 7 med som val. Får fråga deras support om rekommendation
Blister har mätt 185,5 cm dvs det borde vara lugnt med storlek L.Du skulle kunna mäta kortaste avståndet på din skida från tip till tail. oftast är det kortare än skidans angivna läng men det kan i undantagsfall vara när angiven längd, i så fall skulle jag kanske välja XL
Är skidan 188 cm så är det L eller XL (smaksak). Jag har XL på 187 cm skida men L hade passat bättre för min del och hade valt L om jag skulle ha köpt om hudarna...hade min skida varit 0.5 cm kortare hade huden inte gått att använda utan att korta av och nita om bakre fästetMen han har 188cm så minst Large väl, eller var det bara som info