Stor/lång tur-jacka!

Stor/lång tur-jacka!
Hej.

Jag har en ganska lång överkropp och har svårt att hitta tur-jackor som är tillräckligt långa.
Med tur-jackor menar jag alltså stabila gore-tex skaljackor för turer/hajk.

jag var inne på en Haglöfs affär här om dagen och testade, den längsta jag kunde hitta var en modell som hette Cirque. Deras storlekguide visar dock bara bredder så det var svårt att leta.

Så om någon som kan tipsa om långa modeller (oavsett märkte) vore det guld!

Stor/lång tur-jacka!
magnusericsson sa:
Kolla sweet protections grejer.
De ska vara långa och rätt så tunna. Snarlika skaljackor.
Kan också rekommendera sweets jackor. Jag är själv ganska lång (195cm) så har lite samma dilemma. Har provat sweet supernaut jacket (3lager Gore-tex pro shell), satt riktigt bra, storlek L gick ner över rumpan och skyddade fint, precis sådär som man vill. Inte kul om en jacka e för kort, då åker den bara upp till naveln :-P. Dock så är dom ganska dyra. Gillar Haglöfs men har tyvärr fått ge upp det märket då de gör för korta jackor för mig (gillar inte att åka i XXL).
http://www.sweetprotection.com/snow/outerwear/all/jackets/mens/

Senast ändrad:
Stor/lång tur-jacka!
Freeridefredde sa:
magnusericsson sa:
Kolla sweet protections grejer.
De ska vara långa och rätt så tunna. Snarlika skaljackor.
Kan också rekommendera sweets jackor. Jag är själv ganska lång (195cm) så har lite samma dilemma. Har provat sweet supernaut jacket (3lager Gore-tex pro shell), satt riktigt bra, storlek L gick ner över rumpan och skyddade fint, precis sådär som man vill. Dock så är dom ganska dyra. Gillar Haglöfs men har tyvärr fått ge upp det märket då de gör för korta jackor för mig (gillar inte att åka i XXL).
Blir helt enkelt till att dra förbi Alpingaraget i morgon i checka. Tack för svar!

Supernauten sen riktigt "Sweet" ut! Jag har dessutom tillhörande Supernaut-byxorna (bruna) så en grön eller röd är från och med nu drömmen. Men jag tror dessvärre att dem ligger utanför min prisgrupp. Vill nog inte lägga mer än 5 lax.

Fler tips?

Tillbaka
Topp