Stötens big air bag.

• Trådstartare Trådstartare P_Lehmann
  • Start datum Start datum
Stötens big air bag.
jäklar va coolt! men de känns endå som att skidor å stavar är ganska hårda och får man dom på fel ställe när man landar kan man allt slå sig endå.. finns ju en risk med allt!

men lär ju vara sinnessjukt kul dedär :D

Stötens big air bag.
vet inte hur stort hopp dom ska men så jävla bred vad den ju inte, kul o missa eller landa på kanten o studsa av med skidor o allt.

Stötens big air bag.
jeppenator sa:
jäklar va coolt! men de känns endå som att skidor å stavar är ganska hårda och får man dom på fel ställe när man landar kan man allt slå sig endå.. finns ju en risk med allt!

men lär ju vara sinnessjukt kul dedär :D
jadu jag håller helt med dig

Stötens big air bag.
Man studsar inte på den man sjunker ner i den. Sen så är den ändå 9 meter bred :) angående det som jeppenator sa så gör det ju mer ont på hårt underlag

Senast ändrad:
Stötens big air bag.
känns som att många ledband i många knän kommer att ryka där om man landar snett:/

Senast ändrad:
Stötens big air bag.
Av: MattiasSt Online | Idag 18:29 Citera

vet inte hur stort hopp dom ska men så jävla bred vad den ju inte, kul o missa eller landa på kanten o studsa av med skidor o allt.

Big air bagen är iaf bredare än vad Klutmarks big jump brukar vara, så här i Skellefteå är man van :D

Stötens big air bag.
Av: Jontex Online | Idag 18:35 Citera

känns som att många ledband i många knän kommer att ryka där om man landa snett:/

Det tror jag inte att du behöver oroa dig över eftersom att det inte är nogåt motstånd när man landar. Man sjunker bara ner. Testa så får du se:)

Stötens big air bag.
den var ju fanemej skitbred, missar ni den där ska ni nog hålla er till barnbacken...

Men fett mä najs, de måste man prova nån gång!

Stötens big air bag.
åkte på en i Val Thorens, hur skönt som helst! Landa på huvet gör man helt utan problem =) Risken är att man blir lite övermodig när man sen ska testa i vanliga hopp, det känns i ryggen...

Stötens big air bag.
Lätt Oliver :)
TRUE du har rätt om du stompar tricket är det bara att åka vidare

Stötens big air bag.
Kinkan sa:
H-T sa:
QeZo sa:
Lätt Oliver :)
TRUE du har rätt om du stompar tricket är det bara att åka vidare
Nej det är det inte. Det tar stopp
är du säker? I freerides artikel stod det faktiskt att man kunde åka vidare om landade bra, men det låter faktiskt lite konstigt
Jag har hoppat på en big air bag och det gick inte att åka vidare. Det kanske är möjligt, men chansen är mindre än minimal

Stötens big air bag.
Allt det där beror väll på Jag har hört att du kan stå och sedan glider sakta av. Men jag har inte testat så det vore bara dumt att säga emot er som har testat. Vare sig man kan åka vidare eller inte så lär de va jävligt kul

Stötens big air bag.
I val thorens finns det en airbag men den har de byggt upp mitt på snötorget bara för att tjäna lite extra slantar. Gick förbi där idag och det var bra med kö men tror det kostar 3 euro per hopp.

Stötens big air bag.
air bagen är sjukt skoj! har sett många som har landat illa på den men när jag snackade med han som stod "vakt" så sa han att ingen hade gjort illa sig på den, första gången jag hoppade va den för hårt pumpad och man man studsade typ av. men sen har dom fixat den så man sjunker ner ganska mkt..sjukt skoj att hoppa iallafall :D

Stötens big air bag.
jag var i stöten och hoppade på "big air bag" och det går faktiskt att stå landningen, men det är ganska så svårt för om man har minsta framåtvikt så löses skidorna ut (har marker 9,0 bindningar) och det tar stopp, men om man däremot landar med bakåtvikt så kan man glida över den xD

Stötens big air bag.
För det första så är det väldigt svårt att missa bagen, och som hyllengren skrev så borde man nog hålla sig till barnbacken om man lyckas med det. Man får inte heller åka med stavar på den, så man behöver inte oroa sig över att landa på dem och få ont. Att studsa av går inte det heller, man sjunker ner så pass mycket i den.

Och JA, det går att landa och åka vidare på den, lyckades själv med det efter en backflip på en big aig bag i Canazei.

Det är för övrigt sjukt roligt att hoppa på den! ;D

Stötens big air bag.
Hoppet är litet men jag tror ej att det skulle gå om hoppet var större för att bagen blir för liten:/

Tillbaka
Topp