Sts i konkurs

Igel

Medlem
Ser på tv att STS gått i konkurs. STS skidresor ska inte vara berört, men jag hade nog kikat lite extra innan jag bokat där. Vad säger ni?

Ivo

Aktiv medlem
obegripligt att folk fortfarande köper paketresor via reseföretag.
hur svårt är det att boka flyg, transfer och boende på egen hand.?

TheChamp

Ny medlem
STS Alpresor har inga juridiska, ekonomiska eller ägarmässiga bindningar till STS education, och berörs INTE av konkursen på något sätt. STS Alpresor är den enda svenska flygcharterarrangören som helt o hållet återbetalat alla pengar till kunderna som hade resor som påverkades av Covid 19 ( har återbetalt över 100 miljoner kronor]. STS Alpresor har ställt alla de resegarantier som krävs och står för Trygghet, Ansvar, och Kvalitet även framöver

Anzom

Aktiv medlem
Misstänker att det är två typer av människor. Vissa som är bekväma och tycker att skidåkningen är en bonusvecka om året.

Den andra kategorin tycker att halva åkningen är det att på egen hand leta upp, drömma och slutligen få åka.

Gissa vilka som bokar via reseföretag? :)

• Gilla
Reactions: Ivo

KaitsuH

Aktiv medlem
Om man inte behöver resa på sportlovsveckor, här 9i Finland på veckorna 8 eller 9, kan man fåren Alpresa genom STS, så sistaminutsresor, mycket mycket billigare än att arrangera hela resan själv. Så, flyg, transfer och hotel för under 500 t. ex i St. Anton.

mgbgt66

Medlem
Obegripligt att folk fortfarande anlitar andra för att baka bröd, byta kamrem, renovera badrum, städa huset, montera bindningar, bygga hus, laga mat etc... Man kan ju göra allt själv ;-) Det är väl en fråga om hur man värderar tid och pengar (kunskap också).

Ivo

Aktiv medlem
Obegripligt att folk fortfarande anlitar andra för att baka bröd, byta kamrem, renovera badrum, städa huset, montera bindningar, bygga hus, laga mat etc... Man kan ju göra allt själv ;-) Det är väl en fråga om hur man värderar tid och pengar (kunskap också).
håller helt med!
Alla de tjänster du radar upp har jag gjort eller gör på egen hand (bortsett från att montera bindning då jag saknar mallar ;)

Ivo

Aktiv medlem
Om man inte behöver resa på sportlovsveckor, här 9i Finland på veckorna 8 eller 9, kan man fåren Alpresa genom STS, så sistaminutsresor, mycket mycket billigare än att arrangera hela resan själv. Så, flyg, transfer och hotel för under 500 t. ex i St. Anton.
hoppas du menar 500 i Euro..? ;)

KaitsuH

Aktiv medlem
hoppas du menar 500 i Euro..? ;)
Jep, 500 euro. Nu har det funnits varje vinter sistaminutsresor till Anton för under 500 euro, och t.ex till Bad Gastein för under 400 euro. Tyvär måste vi resa varje vinter på veckan 9. Men, för 3 år sedan hittade vi resor till Anton på veckan 9 för 595 euro, och hotellet var Haus Susanne. Så billigt kan jag absolut inte skaffa resor själv.

Pillard

Aktiv medlem
I normalfallet är jag en stark förespråkare av konceptet boka själv. Jag gillar verkligen inte paketkoncepten MEN den här vintern har vi ändå haft en liten påminnelse om varför resebolagen ändå har en viss nytta. Försök få återbetalningar från respektive aktör du beställt av när ditt eget lands reserekommendationer hindrar dig från att åka...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp