Studsmatte skidor ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Studsmatte skidor ?
Antar att dom har använd några lager liggunderlag och sedan gått lös med silvertejp.

Studsmatte skidor ?
hehe sköön film!.. dom använde ett par converse dojjor, massa silvertejp å sen måste de va typ massa lager liggunderlag med nått lite styvare i mitten!.. fett me stavar ocksså!

Studsmatte skidor ?
coolt, slösat mycket tejp lr?:=P

Studsmatte skidor ?
Vilka coola! Dom gick verkligen in för det, med stavar och allt, railen var cool.

Studsmatte skidor ?
stavarna lär ju va gjorda av typ sånna där runda skumgummi grejer som folk badar me nuförtiden

måste skaffa sånna skidor!!!!!!!!!!!!!

Studsmatte skidor ?
typ 100% silvertejp men dom verkade inte så bra tycker jag..:/

recept på studsmatteskidor:

1st delad (rakt igenom så de blir 2 halfpipes) orange vägpinne.
Fett me pizzakartong som du klipper i den bredd du vill ha skidorna.
Ca 1 rulle silvertejp.
1 par offrade skor som går att knyta hårt.

sen va de klart!!

Studsmatte skidor ?
vi tog ettt liggunderlag till varejskida och vek 4 gågner, sen gick det åt 5 silvertejprullar , plus ett apr sletan skor ,

Studsmatte skidor ?
Det va en najs film klart 5:a ;) skall också gö sånna skidor i år tror jag;D

Studsmatte skidor ?
svindåliha skidor måste ja säga :P varför inte göra såna av typ balsamträ!? de e ju skitlätt och borde hålla också =) dom va ju så sladdriga :P

Studsmatte skidor ?
Jag har gjort ett par idag. Här är tips hur man kan göra! och dom funkar ! : jag tog en bit kartong ungefär till halsen på mig och kapade den på mitten till 2 skidor.. sen tog jag 1 träpinne från ett träd och skalade den. men den var lite kortare än kartongbiten så att tailen och nosen var "fria" och sen tejpa fast allt sen tejpa fast ett par skor som man inte använder. sen var det bara att hoppa och jag har inte använt överdrivet mkt tejp.. mindre än 1 rulle ! Pz

Studsmatte skidor ?
sen när ja såg filmen, vaför har han korsa fjädrarna?? :S ger de bättre studs? :S

(va heter låten x)) )

Senast ändrad:
Studsmatte skidor ?
men vafan ta ett par längdskidor bryt at nosarna så det blir mittmonteradeee sen tejpa fast skor det är best.

Studsmatte skidor ?
Det blir bättre studs med korsade fjädrar men byglarna som fjädrarna sitter i själva mattan är bara 1bit böjd och ihop pressat stålrör så dom böjer ut sig om man studsar mkt på den. så ifall man vill ha bättre studs så köp styvare fjädrar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp