Stukade T50

Yitz

Ny medlem
Stukade T50
Pinsamt att erkänna , ;)
men jag kantade mina skidor fram och tillbaka på en transportsträcka i österrike förra veckan, jag föll och stannade i en vall av lössnö och stukade ena skidan.. Det var varken hårt fall, eller sten eller nåt annat konstigt.. Ordentligt skev blev den.. vad säger ni är det nåt man ska reklammera eller får man skylla sig själv ?

Nya skidor är ju inte det man vill köpa.. dessa var nästan nya..

surt..

Stukade T50
Klart du ska reklammera!

Jag pajjade en av mina Atomic bump i bräcke funpark för två år sen, gick tillbaka till buiken där jag köpt dem och de skickade den vidare till Atomic som efter någon vecka gav mig ett par nya skidor.

värt ett försök om inte annat!
Annars får du acceptera att livet inte är rättvist och pynta för ett par nya lagg!!

Stukade T50
Du kan alltid prata med ditt försäkringsbolag. Om du inte har en "drulle"försäkring så är det hög tid att skaffa det. Då är det bara självrisken som ska betalas och inte ett par nya skidor.
Lycka till.

Stukade T50
Precis som Iceman säger kan det vara lönsamt att prata med försäkringsbolaget. Det gäller även om man inte har ngt drulletilägg. Jag fick ut ett par nya plank på den vanliga hemförsäkringen efter att ha kört av en skida under den främre bindningen. Jag blev faktiskt förvånad över hur snabbt det gick. Efter en kort diskussion med försäkringsbolaget gick jag till en sportaffär och fick ett intyg på att skidorna inte gick att laga. Sen måste man styrka köpet. Kvittot hittade jag (som vanligt) inte, men som tur var gick det att påvisa köpet genom att skicka in en kopia på kontoutdraget från mitt transaktionskonto. Sen var det bara att plocka ut ett par nya i den lokala affären. 800 kr fick jag iofs betala pga självrisken, men det var jag ändå jädrigt nöjd med.

Tillbaka
Topp