Stulen Kona

Snowgod

Aktiv medlem
Stulen Kona
Har blivit av med en grön Kona Cinder Cone. Snoddes från mitt förråd i Nacka och har ramnummer 5411K1912.

Vore trevligt att få den tillbaka då jag inte har råd med en ny cykel.

Upplysningar som leder till att cykeln återfås ger självklart hittelön.

Tacksam för all hjälp. /Snowgod

Stulen Kona
fyfan vad lågt, lämna tillbaka om du har det och om ni hittar den så tycker jag att man bara kan ge tillbaka utan att kräva någe för det

Stulen Kona
havreboll sa:
fyfan vad lågt, lämna tillbaka om du har det och om ni hittar den så tycker jag att man bara kan ge tillbaka utan att kräva någe för det
Nää, hittar jag den ska jag ha minst 5 lax.. annars är den min!

Stulen Kona
Så du menar att vi skall springa runt o kolla å ramnummer på alla kona cc vi ser? DET verkar inte alls skumt:S GLHF säger jag bara.

Stulen Kona
rosenperla sa:
Så du menar att vi skall springa runt o kolla å ramnummer på alla kona cc vi ser? DET verkar inte alls skumt:S GLHF säger jag bara.
Nej det menar jag inte. Men om någon kanske letar begagnat eller råkar på den på nåt vis så vore det hyggligt att få ett tips.

Man får inte ut särskilt mycket på hemförsäkringen tyvärr. Räcker definitivt inte till en ny hoj när självrisk och värdeminskning är avräknat.

Extra surt att den var både låst och inlåst i mitt cykelförråd. Det är inte tillräckligt enligt försäkringsbolagen så man får inte ut lika mycket då.

Vill man ha sin cykel ifred ska man tydligen kedja fast den i sängen och sig själv över...

Stulen Kona
kanske ngn som har tillgång till förrådet som har stulit den då? Eller hade ngn lämnat det olåst? Eller så kanske ngn i din familj är i maskopi med en cykelmaffia xD

Stulen Kona
Snowgod sa:
...Extra surt att den var både låst och inlåst i mitt cykelförråd. Det är inte tillräckligt enligt försäkringsbolagen så man får inte ut lika mycket då.
...
Kan man låsa en cykel mer än så?

Vilket försäkringsbolag? Kan du inte hänga ut dem här så vi kan rulla dem i tjära och fjädrar?

Stulen Kona
Nojlas sa:
Snowgod sa:
...Extra surt att den var både låst och inlåst i mitt cykelförråd. Det är inte tillräckligt enligt försäkringsbolagen så man får inte ut lika mycket då.
...
Kan man låsa en cykel mer än så?

Vilket försäkringsbolag? Kan du inte hänga ut dem här så vi kan rulla dem i tjära och fjädrar?
Alla försäkringsbolag. Cykelförrådet räknas som "gemensamhetsutrymme" om man bor i flerbostadshus. Tjuven måste alltså bryta sig in för att det ska ses som stöld. Att bli bestulen av en granne med nyckel ska man tydligen acceptera. Bor dessutom mest små tanter här så ingen av dom är ju direkt misstänkt.

Kolla här:http://happymtb.org/2009/01/24/forsakringsdjungeln-atererovrad/

Tillbaka
Topp