Surfa i Algarve?

NJohansson

Medlem
Surfa i Algarve?
Hej,
arbets- och sysslolös som jag är så är jag på jakt efter lite äventyr såhär innan vintersäsongen väl sätter igång.
Att testa på att surfa har alltid varit lite utav en dröm, så jag har kollat runt lite på internet och sett att det finns en hel del camps runt om i världen där de är villiga att ta in nybörjare som mig själv, och lära oss det vackra med surf. Med min tämligen begränsade budget så försvinner alternativ som Inodnesien, Australien och liknande snabbt. Antar att jag får hålla mig inom Europas gränser för att inte gå i total personlig konkurs...

Hur som helst, jag läste om något camp i Portugal (Algarve Surf School and Camp), men det jag egentligen söker svar på här är: Hur är det att surfa i Algarve i slutet av oktober? Kommer man förfrysa familjelyckan? Hur är vågorna (ha i åtanke att jag är total nybörjare)? Någon som har erfarenhet av något camp där nere? Erfarenheter utav camps i helhet?

Eller gör man bättre i att spara ihop en liten hög med pengar, och satsa fullt ut nån gång nästa år istället?

Ja, jag har som redan sagt, och kan säga igen, aldrig testat på att surfa, och kan absolut nada om det. Så alla tips och idéer från er som vet bättre är väldigt välkomna!

Tack på förhand!
/N.

PS: Tanken är att vara borta i bara cirka en vecka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp