Surfia på Bali i Juli ...

datanikke

Ny medlem
Hej!

Jag är just nu på en ganska lång resa, se:

http://www.sirdar.se/vertikal

och planen är att göra den ännu längre genom att istället för att flyga hem 30/6, flyga till Bali och stanna där till 1/8 eller nåt ...

Jag tänkte att om man vill lära sig vågsurfa är det väl dit man ska åka och eftersom jag är "i området" så passade det mig rätt bra.

Problemet är bara att jag aldrig har vågsurfat, jag har för närvarande ingen att åka dit med och jag har ingen aning om var jag ska bo, men vadå, det är väl rätt små problem EGENTLIGEN??

Så, om du ska till Bali, om du är på Bali eller om du vet nånting om vågsurfing i allmänhet eller vågsurfing på Bali i synnerhet som du inte tror att jag vet, gör mig en tjänst och skriv en rad här nedan ...

Love life!
Niklas

Om du bor i Kuta Beach så har du iaf en superbra nybörjarstrand att börja på mitt i stan. Där får du tag i allt du behöver med brädor och tillbehör. Kolla runt och jämför priser ordentligt så blir det lättare att pruta.

Boendet är nog inget problem men här är ett tips nära stranden, Bruna Beach Hotel. De har små bungalows med aircondition som var väldigt prisvärda.

Här finns en bra karta där hotellet är utmärkt.
http://www.alphalink.com.au/~grum/kutamap.htm

Ska du ha riktigt budgetboende så har jag inte så bra erfarenher själv, har dock hälsat på kompisar som bodde på Adus Beach Inn som var fräscht, men bara fläkt på rummet osv. Helt OK för typ 50 spänn natten eller nåt sånt. Det ligger typ mellan 37 och 40 på kartan.

Utflykter som är ett måste:
Greenball - ganska snällt surfställe för att vara rev. Inte så långt och paddla. Liten kanonfin strand. Inga matställen - ta med vatten!

Dreamland - lite större kanonmysig strand med både sand och stenbotten. Här finns gott om matställen osv.

Fin sida. Är avis på resan. Är avis att du skall till Bali också...

Jag var på bali förra Juli och det var väl då jag lärde mig surfa. Mitt första tips är att hyra en stor bräda. 8 fot tycker jag är ett minimum om du inte surfat innan. Ok du kommer inte att vara coolast på stranden med en så stor bräda men du kommer inte att vara coolast hur liten bräda och hur rätt kläder du bär iaf...

Tips om surfningen:
Börja i vitvattnet.
Paddla som satan.
Krocka inte med nån.
När det är dags att ta sig ut till de riktiga vågorna spara engeri när du skall ta dig ut. Du behöver den när du skall plocka vågor.
Lär av andra. Visa respekt.

Lycka till. Jag vill tillbaka till Bali så snart som möjligt... Kuta beach är underbar att lära sig surfa på.
Köp riktiga surfshorts. Du kommer att få sår mellan låren av skräpbyxorna som säljs överallt.

Tillbaka
Topp