Svarta linjen Superparken i Tandådalen
Jag tänkte att jag ska förklara ryktena som florerar runt Svarta linjen i Super Parken i Tandådalen.
Ja, vi ska inte bygga den svarta linjen i år, VARFÖR??
Jo vi har på senare år byggt hoppen större och större och nu börjar vi känna att vi inte längre kan bygga så bra svarta hopp som vi vill. Om man tänker efter så är nuvarande röd linje större än vad de svarta linjerna var för bara några år sen, vi har inte backe för att bygga bra stora hopp utan att "förstöra" de andra linjerna vilket är tråkigt. Vi kommer att ha ARENAN kvar där ska vi ha en stor svart kicker och vi kommer öppna den så fort vi bara kan, som jag såg i någon blogg så uppskattas den under skidtestarhelgen. Vi vill göra uppskattade saker!
Nej detta är inget påhitt från den nya chefen utan ett beslut som vi i parkgruppen har tagit gemensamt, då vi ser många fördelar med att göra detta. Vi kommer nu att få plats med en länge saknad hel rail-linje. De stora hoppen har tagit upp nästa halva bredden av backen vilket som sagt ger oss massa mer plats. Vi får även mer tid att underhålla den röda linjen mycket bättre, en linje som är väldigt mycket mer trafikerad än den svarta. Vi kommer även kunna bli färdiga med Superparken mycket tidigare då vi inte behöver spruta samma mängder samt flytta lika mycket snö.
Vi får även tid att hålla efter Big Air Arenan mycket bättre då svarta linjen har krävt ganska mycket tid i underhåll.
Jag vet att det är många som har uppskattat att ha två svarta kickers på rad, men jag och parkgruppen känner att vi inte har kunnat bygga de så bra som vi skulle vilja. Hoppas att det finns förståelse för detta, vi provar att göra så här i år känns det inge bra så kan vi alltid bygga nya svarta till nästkommande säsong, vi måste prova. I och med att vi gör detta kan vi prova att göra parken helt annorlunda, testa nya saker vilket ska bli kul.
Som sagt R.I.P Svarta linjen för nu, vi kanske ses igen!
Ha det bra, snälla dansa nån dans så att det blir kallt snart..
Martin Forss Parkansvarig Tandådalen &Hundfjället