Svenskägda privathotell i Alperna

kaian

Ny medlem
Hallå alla glada snönördar!
Jag har en liten fråga till er alla! Vet ni om det finns några privatägda svenska hotell där nere i det vackra snöländerna?
Det enda jag vet om är Hotel La Maizon Du Bez i Serre Chevalier!

Tack på förhud!

Inget sådant skit som ägs och drivs av reseföretag menar jag. Utan privatägda helt enkelt, av privatpersoner.

Det är nog precis lika vanligt med juridiska personer som ägare till hotell som till resebolag.
Varför undrar du?

Jag skulle säga att det är max 5 hotell som drivs av en svensk privatperson i alperna. Men det finns säkert svenskar som äger hotell men har ett annat företag som sköter det.

MrHotDog sa:
Gunnar Munthe köpte väl ett hotell nere i byn när han sålde Crazy Kanguruh.
Japp, Hotel Reselehof. Bor man på hotellet och han har lite att göra kan man få nöjet att åka med Mr Munthe himself. Han har en hel del sköna berättelser om hans år i byn.....

El_Gringo sa:
MrHotDog sa:
Gunnar Munthe köpte väl ett hotell nere i byn när han sålde Crazy Kanguruh.
Japp, Hotel Reselehof. Bor man på hotellet och han har lite att göra kan man få nöjet att åka med Mr Munthe himself. Han har en hel del sköna berättelser om hans år i byn.....
Kommer ihåg när jag säsonga i Anton på åttiotalet. När Gunnar spände ögonen i en från baren på Kängan så höll man sig lugn. Jäklar vilken respekt han hade.

Tillbaka
Topp