sw 1080 orka?

salle019

Ny medlem
sw 1080 orka?
Igår slog jag mig ner framför tvn för att få se lite shysst skidåkning från winterjam men vad får man se? jo 10 snubbar som slänger upp sw 10or hela kvällen.. visst sammy stompar sina 10or jävligt bra men va fan hur underhållande är det att sitta å se 10 killar köra samma trick en hel tävling? BTW jon jag tycker du gör helt rätt i att köra ett helt aannat trick en dom andra, sw 10or är så uttjatat eller har jag fel?

vad tycker ni andra ?

sw 1080 orka?
lite segt va de ju kanske men de va bra o kul o titta på ändå, jibbning som jibbning

hejdå

sw 1080 orka?
Tänkte också på det, att vissa åkare gjorde samma trick genom uppvärmningen, kvalet, finalen och superfinalen. Inte speciellt underhållande, men tävlingar handlar tyvärr om att vinna, variation får man köpa filmer för.

sw 1080 orka?
JesperH det är helt rätt. Men domarna skulle ju kunna fixa till dom siffrorna lite med tycker jag. Igår så bestämde dom ju att det är 1080 (mute) som du ska göra om du vill vinna. Hur kul är det.

sw 1080 orka?
niklas karlström körde ju inte sw 10 eller kangaroo... han körde ju dubbel bf... som inte var så clean men det e roligare...

sw 1080 orka?
jag har lite delade meningar om att Jon inte kör sw 1080 han också för om han gjorde de så skulle han vunnit, Jon äger alla dom där småpojkarna med sw 1080.. Men ändå BRA och ROLIGT att han gör nått som dom andra inte gör.. Sw 1080 blev uttjatat men för Jon's del så hade det nog varit bättre att köra samma trick som dom andra för domarna var ju lite konstiga i sin bedömning men då hade som sett att Jon's sw 1080 skulle va bättre än dom andras.. peace

sw 1080 orka?
Det var riktigt enformigt med sw 1080, ok att det är ett grymt trick, men domarna borde uppmuntra variation och "egna" trick som sticker ut om det ska bli roligare att se på, vilket gör att sporten får ökad uppmärksamhet och sponsorer =)

sw 1080 orka?
Detta är ju inte den första sw10 tävlingen heller, usopen förra säsongen var en sån med, om jag inte minns helt fel, de må vara duktiga och sätter det med stil, men det blir ju lite uttajat och känns som att sporten stannar upp.

sw 1080 orka?
Tycker personligen att alla är insnöade på sw10 samt kangaroo, jag menar jon kanske borde satsa på ett annat trick än det då han märkar att det inte ger poäng, finns ju fler trick än dom 2 vad jag vet, kanske skulle funka med rodeos eller misty?

sw 1080 orka?
Det är inte kul att se alla göra samma trick.. Men jon va inte bättre.. Han gjorde bara Kangaroos, De skulle ha räckt med 1 kangaroo och kanske en rodeo 9, (va vet jag).Men Ett annat trick iaf. (Tog bara jon som ett exempel)

Det borde vara så att om man har gjort ett trick får man inte göra det igen! Det gör det hela lite roligare att kolla på.
Så är det i "Fis".

sw 1080 orka?
På tal om DN, det känndes väldigt vinklat och feltolkat. Kollar man på TVintrvjun med jon så säger han inte alls så som det står i DN.

sw 1080 orka?
Nog kan jag tänka mig att det kan vara tråkigt att se en tävligt där åkarna bara gör sw10 men vi får ju inte glömma att det är ett mycket svårt trick. Det är ju klart, är det en tävlingen om att göra ett trick så stilrent som möjligt, är det ju klart att åkarna väljer att göra en switch1080 så bra som möjligt. Vilket i detta fall resulterade i att Sammy Carlsson stompade sin 10 mycket stiligt och därmed vann skiten!

Men att niklas inte vann king of style är ju för mig en gåta =)

sw 1080 orka?
Din kangraroo ägde deras jävla 1080 det va för tråkigt för man visste att dom skulle gö den igen:( nästa gång vill jag se mera andra trix:D

sw 1080 orka?
Klart att åkarna kör vafan de vill, de flesta kör för att vinna. Stil och svårighetsgrad mäts i bedömningen, svårigheten är snäppet viktigare än stilen. Synd, tycker jag. Jag ser hellre folk som gör sw 540s med sjuka grabs eller nåt, än sw 1080. Men som sagt, det är det vi har filmerna för, på tävlingar får vi se åkare som åker för att vinna (som sagt)!

sw 1080 orka?
serious sa:
salle019 sa:
tobii sa:
switch 10a är ju grymt tycker jag..
visst det är ett snyggt trick men skulle inte du villa se lite variation?
men vafan det är en tävling alla killar gör sitt bästa för att vinna, jag tror inte att arangörerna säger åt att dom måste göra trick för att dom som tittar ska bli underhållda.?
nej menvarför inte lägga upp en tävling där du inte får göra samma trick mer en max 1/2 gånger?

sw 1080 orka?
kangaroon är ju så mycket mer uttjatad, speciellt när det är det enda tricket Jon gör under tävlingar!

sw 1080 orka?
dom vinner ju mest poäng på snurrarna och hur länga dom kan hålla i sina skidor (grabbs)

men de är ju tråkigt om dom bara slänger 1080s

Tillbaka
Topp