SWEET --> vad tycker du om denna?

de var ganska många som körde med den i PUSH eller asså dom sponsrade å den såg väll bra ut...

Jag tycker att själva integralen känns väldigt stor på hjälmen. Men den fylller självklart sitt syfte!
Annars så ärSweet Trooper är hur sköna som helst att åka med. Så om du söker efter en integralhjälm så är de bara att handla.

Noamaan: Nej det går inte att plocka bort hakskyddet, det sitter fast i hjälmen.. Varit snack om detta på tidigare tråd om integral hjälmar.. Hade funderingar själv på detta och om det skulle gå att köpa bara ett löst hakskydd men detta går alltså inte..

Tycker om sweet´s hjälmar, har själv en trooper s1 halfcut.. 2500:- är kanske lite högt pris men å andra sidan får du en hjälm som inte väger så mkt, har många inställningsmöjligheter..

förvånad över att så många tycker den hjälmen är "skitful" som många uttrycker sig..! menmen... alla har sin smak:)

Drog en slutsats av vilka det är som tycker hjälmen är ful... "jibbare" gillar inte denna typ av hjälm och det förstår jag. den kan lätt bli klumpig. Men om man endast åker offpist tror jag man har en helt annan syn på hjälmen. eller?

Den är oerhört snygg på. Och munskyddet syns inte inifrån hjälmen när du har gogglar på dig.

Jag tycker den är grym.
Någon som vet var man kan köpa den? Jag har bara hittat den på norska sidor.
Finns den i någon online-butik?

När det ändå pratas hjälmar så lånar jag tråden lite. Har ni sett POC:s Skull X2?
Tycker det verkar vara en riktigt bra hjälm, dessutom ser den bra ut. Dock har jag inte heller här hittat någon butik som säljer.

Tack på förhand

// Howlin' Henke

Jag tycker också den var fin. Men skulle alldrig lägga 2500 på en hjälm.
Inget man kan åka omkring med i backen men om det är stora berg du är focused på så slå till för fan. Tror faktiskt att hakgrejen går att ta av, villket är ett stort + om man vill cruisa lite i bräcke ;)

Men är det främst skydd du är ute efter så kolla in POC. Dom är grymt bra, fast kanske inte lika snygga..

Sen tycker jag faktiskt att den såg ganska smidig ut jämfört med den Max hade..

Snygg som fan... Men man skall verkligen köra hååååååårt om man skall vara världig den hjälmen. Kör du lika hårt som Seth Morrison köp den! Annars ser ganska den malplacerat ut.

öh, kan vara en av de fulaste hjälmarna jag sett... näst efter "jofaglobarna" hakgrejen ser ju ut som... ja jag hittar inte ord för det! S1 tropper halfcut e så mkt snyggare

Tillbaka
Topp