Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.

Svirre sa:
Det finns många idioter i den här historien, först och främst han som hoppar som har en skyldighet att se till att landningen är fri, men uppenbarligen skiter i det. Sen har vi alla de som tycker det är coolt att en femåring nästan dör.

Som att köra i sjuttio på en trettioväg och ge tusan i att kolla om nån står vid ett övergångsställe och sen skylla på föräldrarna att det går illa, samtidigt som det står ett par bredvid vägen och säga "wow, fett, det där ska jag också göra".

Nej folk, fortsätter den här attityden kommer parkerna förlora sitt existensberättigande. Hur mycket ni än ogillar det är det alla familjeföräldrar som till mesta delen står för skidanläggningars inkomster och är de missnöjda blir skidanläggningarna ledsna, 90% av alla härinne skulle inte vara i fjällen om det inte vore för era föräldrar till exempel.

Skärp er och ta vara på varandra och se er för, så kan alla komma hem lyckliga från en fjällsemester, även småbarnsföräldrar.
Precis, alla barnfamiljer skulle strunta i skidåkningen bara för att barnen åker runt i parken hur som helst och tror att det är fritt fram. Seriöst, blir redigt förbannad på barnen som skråar i ladningarna, hur jävla svårt kan det vara? Det är inte tillåtet att åka i landningarna om man inte ska hoppa och om barnen inte klarar av det så har dom fan inget att göra i parken. Dåliga föräldrar det är vad ni är som tillåter barnen att köra i parken och riskera sitt eget liv, skulle ni låta dom göra samma sak på en väg?

Victors sa:
Precis, det finns parkregler att följa! Det är ungefär som att barn leker på vägarna, ni föräldrar skulle ju knappast tillåta det men varför tillåter ni att dom åker i landningarna i parken?
Men det är fortfarande bilförarens fel om barnet blir påkört. Capish?

gregorius sa:
Victors sa:
Precis, det finns parkregler att följa! Det är ungefär som att barn leker på vägarna, ni föräldrar skulle ju knappast tillåta det men varför tillåter ni att dom åker i landningarna i parken?
Nej, varför skulle det?
Snarare föräldrarnas fel...

Svirre sa:
Som att köra i sjuttio på en trettioväg och ge tusan i att kolla om nån står vid ett övergångsställe och sen skylla på föräldrarna att det går illa, samtidigt som det står ett par bredvid vägen och säga "wow, fett, det där ska jag också göra".
Skulle snarare säga att det är som om någon kör nittio på en nittioväg och att det sedan kommer en liten unge som går ut mot rött..

gregorius sa:
Victors sa:
Har inte så stor koll men är det fortfarande förarens fel även ifall det inte är ett övergångställe? Dessutom, om ni föräldrar är så noga med att ta hand om barnet vid övergångställen, varför gör ni inte samma sak i parken? tydligen så är det ju ingen skillnad mellan park o väg, fortfarande förarens fel?

gregorius sa:
Victors sa:
Har inte så stor koll men är det fortfarande förarens fel även ifall det inte är ett övergångställe? Dessutom, om ni föräldrar är så noga med att ta hand om barnet vid övergångställen, varför gör ni inte samma sak i parken?

Senast ändrad:
gregorius sa:
Victors sa:
gregorius drar till med det supermoderna ordet capish för att vara lite creddigt ungdomlig.

Senast ändrad:
Stör mig fan på det där, barnen och föräldrarna får skylla sig själv om dom står i landningen !

Fan va nice ändå :D

Nu var ju det här en hyfsat gammal tråd men brukade inte anläggningarna sätta upp nät på landningarna förut, så du var tvungen att köra kicken för att nå platån och landningen. Dra ett nät på vardera sidan kicken och ner längs kanten på landningen. Det blir inte så dyrt att näta hoppen i svarta och röda linjen i bräcke exv.

Peter_K sa:
bois sa:
jo men ibland kanske man kan tänka ett steg längre... ---> det står även som heribertson sa:
heribertson sa:
4. Stanna ej bakom krön! Står även i slaos regler å blir åter en fällande punkt om åtal väcks.
Enligt mig tycker jag att en landning till ett hopp skulle betäcknas som ett krön eller vad tycker du?
Läs mitt inlägg ovanför igen. Det är alltid den som kommer ovanifrån som har väjningsplikt, oavsett vad vissa personer i den här tråden försöker få det till.
Men din id**t, vad tänker du med egentigen??????????
Ja i backen, men det fungerar ju inte här!!!
Ska man först åka ner och kolla om det är någon i landningen, och
sen gå upp längs hela in-runnet igen för att hoppa??
Hmm... Nej just det, då kan det ju ha kommit en annan unge igen...

Alltså seriöst, tror du själv att det där fungerar i parken?

Hatar folk som ska ta till våld i skidbackar... En gång gjorde jag en 180 upp på en transportsträcka i Sälen och en gubbe med unge ramlade 40 meter längre upp i backen. Gubben kommer ner och börjar skälla ut mig som fan för att jag " åker onormalt" (!) och när jag sen ska dra därifrån så slår han mig i ansiktet med sin stav... in löst heller...

Verkligen inte jibbarens fel, ungen skulle inte vara där.

Håller helt med där, ungens föräldrars ansvar... Jag börjar bli less på föräldrarna som inte fattar att dom måste ha koll på ungarna när dom åker i parken (varför dom nu åker i parkerna)
De svenska fjällen borde ha något system mot detta. Tex parkkort eller något sånt, någonting måste göras!

Tillbaka
Topp