Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.

BigAir sa:
Tycker synd om ungen. Det ser ut att vara en liten flicka, men man kan inte klandra åkaren heller utan det är föräldrarnas ansvar att se till att ungen inte står där.

Tyvärr har många föräldrar och barn ingen aning om hur farligt det är, och sätter sig ibland mitt i en landning bara för att vila.

Hur gick det med flickan och vad sa föräldrarna?
men BigAir, det kan ju vara en liten pojke också.... finns en hel del killar som har rosa och är långhåriga. ungen kan ju dessutom ha ärvt kläder av storasyster.

men bra att ungen hade hjälm. detta klipp är ytterligare en anledning för er som fortfarande kör med mössa att börja använda hjälm... och ett argument när era barn vill sluta med hjälm...

Senast ändrad:
Fett skoj å se...

Skulle det vara i sverige så har liftägaren rätt att plocka ungens (kanske t.o.m. päronens) liftkort och ta 500:- i böter för att ungen bryter mot reglerna som liftkortsinnehavaren går med på när den köper kortet!
Kan vara en hint åt alla som tycker det är fjantigt med regler! Vet att sånt här inträffar var och varannan dag runt om i landet, det är bara ren jävla tur att ingen har skadats allvarligt hittills! Så snälla, läs Slao's regler!

Ebony_Patrik sa:
Fett skoj å se...

Skulle det vara i sverige så har liftägaren rätt att plocka ungens (kanske t.o.m. päronens) liftkort och ta 500:- i böter för att ungen bryter mot reglerna som liftkortsinnehavaren går med på när den köper kortet!
Kan vara en hint åt alla som tycker det är fjantigt med regler! Vet att sånt här inträffar var och varannan dag runt om i landet, det är bara ren jävla tur att ingen har skadats allvarligt hittills! Så snälla, läs Slao's regler!
jävligt bra skrivet, man blir så jävla förbannad på föräldrar som har piknik i landningarna runt om i landet.

ska förövrigt visa detta för liftskötarna i ulricehamn.
//Crille

edit: du har ingen länk. hittade inte.

Senast ändrad:
ekdahl sa:
Ebony_Patrik sa:
Fett skoj å se...

jävligt bra skrivet, man blir så jävla förbannad på föräldrar som har piknik i landningarna runt om i landet.

ska förövrigt visa detta för liftskötarna i ulricehamn.
//Crille

edit: du har ingen länk. hittade inte.
det var en familj som hade pickning på platån i Järvsö för några år sen..Det slutade med att tre polare tog en varsin fet snöklump och körde i hoppet och släppte rak på deras mysiga picknick..Så går det när man inte lyssnar

ofta man står mitt i landningen, jävla kids :P
Klockren sw 5 + tailbonk 180 på 5 åring :)

Om det varit min femåring hade jag medelst rejält övervåld sett till att jibbern i fråga i alla fall inte åkte mer den säsongen.

Givetvis gör jag allt för att min femåring inte skall förirra sig till olämpliga ställen och har liksom ni andra inte heller mycket övers till folk som sitter och vilar i backen, men den som hoppar får oavsett detta se till att hålla koll.

Och ni som skrivit ovan i tråden visar upp en så flagrant brist på vett att man undrar hur evolutionen kunnat skona er och era förfäder så här länge. Om dagens hopp hade funnits när ni var fem hade ni utan tvekan varit ihjälbonkade hela bunten.

HitMe

HitMe sa:
Om det varit min femåring hade jag medelst rejält övervåld sett till att jibbern i fråga i alla fall inte åkte mer den säsongen.

Givetvis gör jag allt för att min femåring inte skall förirra sig till olämpliga ställen och har liksom ni andra inte heller mycket övers till folk som sitter och vilar i backen, men den som hoppar får oavsett detta se till att hålla koll.

Och ni som skrivit ovan i tråden visar upp en så flagrant brist på vett att man undrar hur evolutionen kunnat skona er och era förfäder så här länge. Om dagens hopp hade funnits när ni var fem hade ni utan tvekan varit ihjälbonkade hela bunten.

HitMe
För det första så är det självklart allas ansvar att åka på ett säkert sätt, inklusive jibbare.
Men ibland är det inte så lätt. Tyvärr så kan man inte alltid se vad som finns i landningen och man åker definitivt inte ner å kollar innan man knatar upp igen... Det bästa är väl om man åker två och två (gärna flera) och turas om att ha koll på landning... typ som kameramannen i klippet borde ha gjort, men hur kul är det!?
Tyvärr har det väl blivit så att Alla tycker det är skoj att leka i parken, men för många av oss är det lite mer än lek! Det vore ju synd om man skulle gå tillbaka 15 år i utvecklingen och stänga av parkerna för dom icke önskvärda åkarna... (läs snowboardland där skidåkare inte var välkomna)
En av liftägarnas viktigaste regler säger trots allt att den som kommer uppifrån har väjningsplikt! Sen kan man ju diskutera om landningen i ett av liftanläggningen uppgjort hopp räknas till pisten på samma sätt som en barnbacke. Personligen tycker jag inte det, dvs. se till att ha stenkoll på era 5-åringar om ni absolut Måste åka in i en park.

För det andra, när jag var 5 år (20 år sedan) fanns det liknande hopp och jag lever väl!?
Visst gjorde jag oxå dumma saker i den åldern, men jag fick redigt med skäll om jag utgjorde någon fara för mig eller annan åkare!
/P

de är ännu värre när en snowbladare kommer in och åker över kicken.

jävlit najs! tror ja ska gå ut å pröva det med brädan, kan ju inte vara sämre än twintip åkarna ju ;)

fin bonk, de är rätt!
palla snor ungar i landnigen, hoppas alla dör.

pst. palla hoppa uta stavar, lixom..

HitMe sa:

HitMe
Kan bara säja samma sak!
Tycker att det är svinaktig jävla dålig respekt för andra människors hälsa i den här tråden! Att dagens ungdomar har sån jävla egoistisk inställning till sig och sin omgivning gör mig uppriktigen bekymrad.
Men jag tror nog att alla som är med om en sån här incident blir rejält bruna i brallan efteråt och tycker nog inte att det är speciellt ballt.

Senast ändrad:
jacobgus sa:
fin bonk, de är rätt!
palla snor ungar i landnigen, hoppas alla dör.

pst. palla hoppa uta stavar, lixom..
asså håller med hårt, när småbarnen åker upp o ställer sej mitt på kicken o ba väntar ere fan värst, står där o ba väntar på att pappa ska komma o kolla, så e man mitt i pisten på väg ner o måste bromsa så kan man inte köra den gången, de e förjävlit om man har en femåring får man fan hålla koll på människan så den inte ställer sej mitt i en landningsramp o runkar lixom... man blir fett lack på dom, sätter dom sw 540 får dom åka o kanske ramla men de e liten risk...

Tur att alla "jibbers" som skriver i den här tråden är så fittiga på att åka så att man slipper träffa på dom på min hemmabas.

Hur många "skiddagar" har ni i år hårdingar? Tror min 6-åring har fler! Åk mer och surfa mindre på nätet.

BigAir sa:
Tycker synd om ungen. Det ser ut att vara en liten flicka, men man kan inte klandra åkaren heller utan det är föräldrarnas ansvar att se till att ungen inte står där.

Tyvärr har många föräldrar och barn ingen aning om hur farligt det är, och sätter sig ibland mitt i en landning bara för att vila.

Hur gick det med flickan och vad sa föräldrarna?
men så jävla drygt när det sitter folk i landningen!!!
när ja å en kompis va i dundret så körde vi line i ett medelstort big jump och jag körde först .men när jag ser landningen så sitter det typ 15 ungar å fikar där! jag mejja när typ hälften och min kompis kom bakom å landade på alla som låg där! hehe som tur var vart varken jag eller min kompis skadad men ungarna vete fan... vi drog direkt när vi samlat ihop sakerna och typ störa ner till liften för ungarnas döförbannade föräldrar kom farandes mot oss med stasvarna i högsta hugg...

Dustbin_Dan sa:
HitMe sa:

HitMe
Kan bara säja samma sak!
Tycker att det är svinaktig jävla dålig respekt för andra människors hälsa i den här tråden! Att dagens ungdomar har sån jävla egoistisk inställning till sig och sin omgivning gör mig uppriktigen bekymrad.
Men jag tror nog att alla som är med om en sån här incident blir rejält bruna i brallan efteråt och tycker nog inte att det är speciellt ballt.
Om du står nere vid hoppet och vinkar när det går bra att jag åker, så skulle jag kunna hålla med dig. Men inte i det här fallet! Hur fan ska man se en skitunge som står i landningen när man tar fart till ett bigjump?!

Dustbin_Dan sa:
Tur att alla "jibbers" som skriver i den här tråden är så fittiga på att åka så att man slipper träffa på dom på min hemmabas.

Hur många "skiddagar" har ni i år hårdingar? Tror min 6-åring har fler! Åk mer och surfa mindre på nätet.
Ska jag ta det som ett personligt påhopp? vet inte om topplaceringar i usm m.m. kvalificerar mig som "hårding" eller "jibber", men jag hoppas för allt i världen att du inte drar alla över en kam varje dag!
Dessutom hoppas jag att alla som ser klippet inser hur farligt det kan vara att "jibba" och att någonting måste göras för att undvika värre incidenter!

Du har visserligen rätt i ditt första inlägg om att dom som är med om sådan händelse blir lite bruna i brallan, men att sedan hoppa på alla som skriver i den här tråden är väl lite väl omoget!?

Skidåkning ska väl vara roligt för alla!? Ta lärdom och sluta tjafsa om vem som är bäst (eller vems barn som är bäst)/vem som har flest skiddagar... Det spelar för fan inte den minsta roll i samanhanget!
(dessutom tror jag inte att din 6-åring har fler skiddagar än mig... även om jag inte räknar dom så noga!)
/P

Ebony_Patrik sa:
Dessutom hoppas jag att alla som ser klippet inser hur farligt det kan vara att "jibba" och att någonting måste göras för att undvika värre incidenter!
OK, hur många som skriver i den här tråden har den insikten?

"Skidåkning ska väl vara roligt för alla!?" -Hur jävla roligt tror du 5-åringen tycker det är att åka skidor efter en sån upplevelse?

Jag håller med om att man naturligtvis måste ha koll på sina barn om man åker in i en park! Men tyvärr så fattar inte merparten av skidåkarna det!

Har du läst tråden och förstått vilken jävla vidrig människosyn de "jibbers" som skriver representerar?
Är det OK?

Dustbin_Dan sa:
Ebony_Patrik sa:

"Skidåkning ska väl vara roligt för alla!?" -Hur jävla roligt tror du 5-åringen tycker det är att åka skidor efter en sån upplevelse?

Jag håller med om att man naturligtvis måste ha koll på sina barn om man åker in i en park! Men tyvärr så fattar inte merparten av skidåkarna det!

Har du läst tråden och förstått vilken jävla vidrig människosyn de "jibbers" som skriver representerar?
Är det OK?
så du tycker altså att det var han som hoppade som gjorde fel? skulle han ha tagit för givet att det står en unge i landningen?

Rixx sa:
Dustbin_Dan sa:
Ebony_Patrik sa:

Är det OK?
så du tycker altså att det var han som hoppade som gjorde fel? skulle han ha tagit för givet att det står en unge i landningen?
håller med, och inte, vadå såg inte kamera mannen att de kom en liten kille? de ser inte du som lilla killen åker så mycket framåt och alltså borde kameramannen haft tid att skynda sig fram och stopat honom från att hoppa...

men ja håller med om att de inte är hans fel, och att alla päron borde ta mer ansvar..

Rixx sa:
Dustbin_Dan sa:
Ebony_Patrik sa:

Är det OK?
Nej, det tror jag inte han menar. De som gjorde fel är väl snarare alla de som skrivit de imbecilla kommentarerna här i forumet. Precis som vanligt alltså. Men man kan se det positivt. på min 223 namn långa lista av blockade personer kunde man lägga till ytterligare ett gäng ikväll. Och än en gång konstatera hur långt ner detta forum har sjunkit.

Tillbaka
Topp