Switch/fakie-trick

• Trådstartare Trådstartare KOP_MINA_LAGG
  • Start datum Start datum
K

KOP_MINA_LAGG

Guest
Switch/fakie-trick
När säsongen drar igång igen hade ja tänkt att ja skulle testa switch 180, och kanske switch 360... Men ja undrar om de går ATT GÖRA de i ett "eget byggt" hopp, för ja har sett att när vissa provar på switch 180 kommer dom halvvägs upp mot kicken, sen tar de stop och dom flyger baklänges. Va beror de på? Är de för att de inte går att åka switch i eget-byggna hopp? För att skidorna är för lite uppböjda där bak eller för att dom har fel teknik?? Tacksam om nån skulle svara på min fråga...

Switch/fakie-trick
det kan ha en jäkla massa anledningar, men alltså det är lättast att göra i ett pistat hopp, men annars ska du bara se till att det inte blir brant för snabbt så du inte kommer upp, och så sa det vara rätt hårt i kicken.. sen är det bara att tuta och gasa!

Switch/fakie-trick
det beror väkl på hur man bygger kicken =) men det är klart att man kan köra fakie i egna hopp. För att skidorna skall fastna om man har rätt teknik så krävs det att hoppet har en väldig vinkel omväxling i kicken.

Switch/fakie-trick
Har man ett par ordentliga Twintip och en ganska hård kick så är det inga problem....det är svårare med en "hög" kick som är mjuk men lita på twin tipen så går det=)

Switch/fakie-trick
jag drog en switch 360 på ett hemma bygge utan twins luta dig bara mycket frmaåt( mot farmspätsaran) oc lita på skidorna..vad det oftas beror på aatt man int ekommer runt är föära att man anting börajr rotera för tidigt ir luatar sig för mycket bakåt(mot backänadan av skdan)var bara säker på att du lämant kicken innan du börjar roter med nerdre delan av kroppen..men det kan va bar att när du är på kicken böraj rotera ett 1/4 med överkropppen så att du får tillräkligt med fart runt

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp