Switch slide på longboard?

Spangel

Medlem
Har hållt på med longboard ett tag nu, och kan rätt bra, kan åka switch också... det är bara det att jag haft en tanke på att slajda switch... fram tills nu! När man gör några najsiga slajdar vill man inte alltid dance'a tillbaka eller hoppa tillbaka till vanlig position, men behöver hjälp och fattar inte alls... :S allt känns konstigare switch :P
Hur gör jag? xD
jävlar va efterbliven post, men hur ska man tänka i början? Jag vet ju liksom inte, var längesen man började lära sig :S

Efter du har gjort slajden så gör du en liten sväng och sen slajdar du! eller så åker du typ 1,5m innan du slajdar tillbaka! hoppas du förstår vad jag menar! hejhej!

mart1n sa:
Efter du har gjort slajden så gör du en liten sväng och sen slajdar du! eller så åker du typ 1,5m innan du slajdar tillbaka! hoppas du förstår vad jag menar! hejhej!
Tror han mest vill ha basic tips på vad man ska tänka på när man slajdar, iom att han verkar kunna det bra åt rätt håll så kanske han inte kommer ihåg hur han lärde sig och behöver tips! :)

Någon som har några grymma tips/videos?

Jag personligen kommer bara 90 sen tar det stopp i mina slides skulle gärna vilja ha tips så man kan komma runt 180in...

kör ståendes då jag tycker sittandes slides ser gay ut ;D

linder sa:
mart1n sa:
Tror han mest vill ha basic tips på vad man ska tänka på när man slajdar, iom att han verkar kunna det bra åt rätt håll så kanske han inte kommer ihåg hur han lärde sig och behöver tips! :)

Någon som har några grymma tips/videos?

Jag personligen kommer bara 90 sen tar det stopp i mina slides skulle gärna vilja ha tips så man kan komma runt 180in...

kör ståendes då jag tycker sittandes slides ser gay ut ;D
pröva att carva lite fram och tillbaks hårdkorre, sen poppa hela slajden? :P ta i gal1 mkt med benen ^^, ut och öva, enklare i backar tkr jag iaf... sen är ju backside 180 lättare än frontside 180 :) tkr jag... vet väl inte vad andra tkr men...

Foxxi sa:
pröva att carva lite fram och tillbaks hårdkorre, sen poppa hela slajden? :P ta i gal1 mkt med benen ^^, ut och öva, enklare i backar tkr jag iaf... sen är ju backside 180 lättare än frontside 180 :) tkr jag... vet väl inte vad andra tkr men...
Körde några slides (typ 45 graders) ner för en lagom go backe i aiya napa där det va typ plattor som underlag, asgött att träna på då det släppte dirr! likaså att det är lättare i backar håller jag med om men får inte riktigt det sista knycket, provar ständigt men får försöka mer helt enkelt :D

Det är ju en sak som sitter i benen iaf och inte överkroppen är ju inprintat i huvudet iaf :D

denna va väl inte så tokig? :D

linder sa:
Foxxi sa:
Körde några slides (typ 45 graders) ner för en lagom go backe i aiya napa där det va typ plattor som underlag, asgött att träna på då det släppte dirr! likaså att det är lättare i backar håller jag med om men får inte riktigt det sista knycket, provar ständigt men får försöka mer helt enkelt :D

Det är ju en sak som sitter i benen iaf och inte överkroppen är ju inprintat i huvudet iaf :D

denna va väl inte så tokig? :D
allt sitter i axlarna, släng runt armarna med mycket fart så löser det sig..

jonathan_chips sa:
ehh? eller inte...?

själva sliden handlar ju bara om fötterna, men menar du sista 90 eller allt ihop?

Du kan ju försöka övertyga mig om att slidea sitter i axlarna men med denna videon i bakhuvudet så kan jag ju säga att det inte är så ...

Kan ett pro slidea utan armar/axlar så är det så det ska göras, alltså sitter inget i axlarna, utan allt sitter i vad proffsen gör, sen om en amatör behöver slänga med armarna som om denna det vore ace ventura med bedövningspilar överallt är ju en annan femma... :P

Senast ändrad:
linder sa:
jonathan_chips sa:
ehh? eller inte...?

själva sliden handlar ju bara om fötterna, men menar du sista 90 eller allt ihop?

Du kan ju försöka övertyga mig om att slidea sitter i axlarna men med denna videon i bakhuvudet så kan jag ju säga att det inte är så ...

Kan ett pro slidea utan armar/axlar så är det så det ska göras, alltså sitter inget i axlarna, utan allt sitter i vad proffsen gör, sen om en amatör behöver slänga med armarna som om denna det vore ace ventura med bedövningspilar överallt är ju en annan femma... :P
tog bort videon för att inlägget skull ta mindre plats*
Tror visst att mycket sitter i axlarna... du får det väldigt svårt att vrida runt 180 grader om du inte använder armarna/axlarna alls tror jag ^^ x)

Om du kollar hur de använder överkroppen ditt feppo så ser du ju att du börjar med överkroppen i en standupp, sen följer fötterna och benen med automatiskt.. så är det i alla fall för mig, och alla andra jag känner som kör standupslides... pröva göra en med händerna i fickorna ska du se...

jonathan_chips sa:
men vakna ditt rövhål. Du frågar om hjälp med att lära dig 180's på longboard? När jag sedan ger dig nyckeln till att lära dig detta så ifrågasätter du det samtidigt som du länkar till en film som styrker precis det jag sa? Where's the fucking logic? Har du tillräckligt mycket bakom pannbenet för att kunna ta in vad det egentligen är kyle gör i filmen? Jo han slänger runt överkroppen först, benen följer sedan med "automatiskt". Varsågod för hjälpen besserwisserturk
visst visst...

går ju även skriva något vänligt i stil med, "lyssna igen vid 4:35 men fortsätt va en sånt ******" tack

Hur går det för dig med switch sliden då Foxxi?

Senast ändrad:
har varit på landet, utan andra "ungdomar" (under 50), s har faktiskt inte åkt någe :P men ska ut o åka idag eller imorrn me en polare, får se hur det går då haha ^^
själv? me 180 standup?

Foxxi sa:
har varit på landet, utan andra "ungdomar" (under 50), s har faktiskt inte åkt någe :P men ska ut o åka idag eller imorrn me en polare, får se hur det går då haha ^^
själv? me 180 standup?
de va ju ett tag sen men ... fick tag på ett par slidegloves igår och nött som fan idag,

nu sitter toe+heel sittandes och heel ståendes, så imorrn ska det nötas toe, samt lite switch åkning/sittslide:D

Hur går det för dig då? Orkat nöta något än? :D

edit: mitt problem förövrigt va inte det med överkroppen utan att jag inte hookade fast ordentligt med hälarna, fick tipset på en longboard meetup i smögen igår 18/7 att jag skulle ha hela hälen utanför och sen va det väl inga större bekymmer, samt att jag fegade med farten så jag inte kom runt ordentligt... :D

Senast ändrad:
haha, du fixade handskar, alltså har du börjat klara standups? ;) kul mening.. sittandes är skitkul! xD

näh, ensam longboardåkare här ute på landet, och orkar ju inte åka iväg själv när det är såhär varmt i sthlms skärgård (asvarmt).
haha okaj, jag har funderat på att sätta en liten griptaperemsa på sidorna av brädan där jag har fötterna när man slajdar/kör standup slajds, lär va skönt juh ;)

fixa o fixa, vann en hippiejumptävling på meetupet, va skeptisk som fan till det men sjukt najs :D

haha nja standupsen kom väl kanske inte av handskarna mer av att man nötte och blev självsäkrare av att sittslidesena satt, dock är det ju skönt att veta att man kan vurpa och dämpa utan att få några värre märken :)

Jorrå, heel 180 standup sitter men på toe'n så fegar jag lite och får hugg, men det ska nötas bort imorrn :)

What, har du seriöst ingen att åka med? åka själv suger ju :/

huh, toe slide standup är juh mkt enklare :O :O xD
haha, näeh, inte nu på sommaren, alla homies är jueh hemma eller bortresta :) du får fan ta en longboardrunda upp
hit :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp