Swup blind?

Swup blind?
Tjenare! Jag kan i stortsett alla jibbtrick och grabsen helt utantill. Men nu den senaste tiden har jag börjat åka mycket rail, men där är problemet. Jag kan inga sånna här namn på rail trick? Asså jag förstår att typ 450 osv är snurrarna upp respektive ner på på/från railen. Men alla dessa swup och blind osv, vad är det för något? Snälla h8a inte, svara vanligt och snällt ist.
Cred till er som svarar! :)
/Grabb som bara vill utvecklas inte bli h8ad..

Swup blind?
blind 270 är om du gör 90 upp åt vänster och snurrar av 270 åt vänster, då ser du inte landningen hela tiden.
alltså blind...
Om du gör en vanlig 270 av, gör du 90 upp åt vänster och hoppar av 270 åt HÖGER. du blir det ju inte "blind"

blindside SW UP är typ samma sak, bara att du inte väntar med 270 till slutet, utan du gör 90 upp åt vänster, gör en 180 åt vänster på railen och fortsätter 90 av. då blir 180 "blind"

frontside SW UP är typ samma sak, bara att du gör det åt andra hållet. alltså du hoppar upp 90 åt vänster, gör 180 åt HÖGER på railen, och fortsätter 90 av och landar switch... då blir inte 180 blind...

Senast ändrad:
Swup blind?
KIKOvonJibber sa:
blind 270 är om du gör 90 upp åt vänster och snurrar av 270 åt vänster, då ser du inte landningen hela tiden. alltså blind... om du snurrar 270 åt höger har du ju koll på landningen hela tiden.

blindside SW UP är typ samma sak, bara att du inte väntar med 270 till slutet, utan du gör 90 upp åt vänster, gör en 180 åt vänster på railen och fortsätter 90 av. då blir 180 "blind"

frontside SW UP är typ samma sak, bara att du gör det åt andra hållet. alltså du hoppar upp 90 åt vänster, gör 180 åt HÖGER på railen, och fortsätter 90 av och landar switch... då blir inte 180 blind...
Nej det är lugnt! Tack så mycket! :) Enda jag inte fattade var det där med frontside swup. Så det finns inget som heter swup 270 blind? eller heter det bara 270 blind? (:

Swup blind?
Makkelio sa:
KIKOvonJibber sa:
blind 270 är om du gör 90 upp åt vänster och snurrar av 270 åt vänster, då ser du inte landningen hela tiden. alltså blind... om du snurrar 270 åt höger har du ju koll på landningen hela tiden.

Nej det är lugnt! Tack så mycket! :) Enda jag inte fattade var det där med frontside swup. Så det finns inget som heter swup 270 blind? eller heter det bara 270 blind? (:
jag håller på att redigera lite, det är därför jag är lite seg på att svara...
vissa säger att sw up är när man kommer in switch mot railen, men det har ingenting med saken att göra...
om du gör "sw up 270 blind" så, eeh..., då skulle du typ hoppa upp 90 åt vänster, göra en 270 åt vänster och landa "50-50 switch" på railen... alltså blindside sw up, fast 270 istället för 180... Men då heter det nog något annat...
Sw up har alltså ingenting med hur du kommer in mot railen att göra...

Swup blind?
sw on = åka upp sw på railet
Frontside sw up = Snurra på railet med magen frammåt
blind sw up = snurra på railet med ryggen frammåt
blind 270 = snurra med ryggen av först - landar frammåt
frontside 270 = snurra med magen av först - landar bakåt

hoppas det hjälpte lite. sen sätter man ihop detta så de blir typ

blind sw up - blind 270 av (kallas även för blind sw up, pretzel 2)
frontside sw up - blinde 270 av, (kallas även för K-FED)

osv..

Hoppas det hjälpte lite, har du flera frågor så skriv i tråden!
/jeppe

Swup blind?
jeppenator sa:

osv..

/jeppe
det där var ju bara LITE lättare att förstå än vad jag skrev... :)
Hade ingen aning om hur jag skulle förklara, så det blev lite långt... :)
testade först själv hur det blev. sen skrev jag hur jag gjorde...
Nåja, bara han lär sig vad det är... :) Haha

Senast ändrad:
Swup blind?
jeppenator sa:

osv..

/jeppe
Men Jeppe "att snurra med magen frammåt" är det hur man kommer in? För gör man t.ex en 360 på railen så är ju halv snurren med magen frammåt och andra halvan med ryggen? Så menar du att Frontside sw up är om man kommer framlänghes och snurrar. Och blind sw up om man kommer in switch? = Alltså därför det heter blind?
Sorry om jag är trög, men men jag fattar lite mer nu iaf :)

Swup blind?
det han menar med magen framåt är som jag skrev förut egentligen, fast han skrev lite enklare förklaring... :)
du kommer upp 90 åt vänster och snurrar typ 180 åt höger. då var ju magen "framåt"
om du hade snurrat åt vänster hade ryggen varit "framåt"... bara att testa lite på golvet eller nåt... :)

Ja alltså hur du kommer in i snurren som du skrev!

Senast ändrad:
Swup blind?
Du skrev ju: "Så du menar att Frontside sw up är om man kommer framlänghes och snurrar. Och blind sw up om man kommer in switch? = Alltså därför det heter blind? "

Nej! det har ingenting med hur du kommer in mot railen att göra!
Det heter switch ON om du kommer in mot railen switch!
sw UP gör du PÅ railen... :)

Blind KAN bli i själva snurren du gör PÅ railen, inte om du kommer in switch eller vanligt...
det beror alltså på vilket håll du tänker snurra åt PÅ railen (inte UPP på)...

Senast ändrad:
Swup blind?
Ah jag förstår nu typ :D Men vad händer om man gör frontside sw up: Alltså kommer in 90 åt vänster sen 180 åt höger och istället för att göra 90 av så gör man 270 av? :o För så gör ju Lucas Madison i sin season edit och han skrev att han gör frontside sw up :p

Swup blind?
nej, alltså det blir ändå frontside sw up. det spelar ingen roll om du gör 90 eller 270 av.
själva "frontside sw up" är 180:n han gör uppe på railen.
så han gör alltså frontside sw up och sen blind 270 av.

Eller jag vet inte om det heter så då, men själva frontside sw up är som sagt 180:n

Senast ändrad:
Swup blind?
jag kollade på den nu. (han kommer in på höger sida) han snurrar 90 åt höger upp på railen, frontside sw up, frontside sw up igen, blind 270 av! :)
snyggt btw :)

Tillbaka
Topp