"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Synpunkter på Flims/Laax | Freeride

Synpunkter på Flims/Laax

Backside

Aktiv medlem
Synpunkter på Flims/Laax
Vi funderar på att åka till Flims/Laax över julen och tänkte höra med någon som varit där hur det är. Det ser ut som ett rätt komplett ställe med bra åkning. Hur ser prisläget ut? Är det mycket transportsträckor/traverser som kan vara jobbiga för brädåkare?
Vilken av byarna är minst lugn?

Alla tips tas tacksamt emot.

P.s om det finns någon säsongare på plats som kan tipsa om någon parkeringsplats eller liknande där vi kan ställa vår husbil blir jag ännu gladare ;-) D.s

Synpunkter på Flims/Laax
Laax är Bra! Det finns mycket lättillgänglig offpist som helt klart är att rekommendera. Pisterna är bredda och många men kanske inte de längsta. Superpipe and andra utrustning for snowbordare är också lämpliga.

Kanske lite dyrt, men det är alltid så i Schweiz. Nightlife är ganska begränsad, bara nogra få diskoteker. Men restaurangerna finns flera - så som sagt lite dyra, men maten kan man inte säga vara "smaklös".

Kanske di borde kontakta turistbyrån i Laax for att finna parkeringsplats för ditt husbil. Numret är +41 81 927 7777

Synpunkter på Flims/Laax
Haller med om det mesta Gazzoride skriver, Laax är ett rätt trevligt ställe. Ni kan kanske bo nära Chur om ni nu kommer ner med husbil, Chur har nämligen den högsta bardensiteten per capita i hela Schweiz. Och med bil tar det typ bara 20 minuter upp till Laax fran Chur.

Men när man talar om "dyrt" och "Schweiz" i samma mening maste man nog halla isär posterna litegrann:

- Liftkort; Är rätt dyrt i Flims/Laax men ända billigare än i tex St. Anton. Generellt ligger Schweiziska skidorter lika eller tom lite lägre i pris än österrikiska. Att det skulle vara tvärtom är en spridd missuppfattning som tom Schweizarna gatt pa. Frankrike känner jag inte till nagot om.

- Boende är normaldyrt

- Maten kan vara riktigt dyr (finns ingen "mellanniva", dvs omkring 50sek, snarare kostar allt 100sek och mer), men råvarorna är också utomordentliga. Vad man sedan gör med ravarorna är ju en annan femma... Schweizisk mat = tysk mat = mycket stabbigt. Välj italienskta restauranger sa är ni säkra.

- Alkohol är rent billigt

MVH
Daniel

Synpunkter på Flims/Laax
jag bor numera i schweiz och på tala om matvaror så har migro ett budgetsortiment med rätt blilliga marvaror som är av bra kvalite!

Synpunkter på Flims/Laax
Det låter ju onekligen som om Laax är ett bra alternativ. Vi siktar in oss på att köra en vecka där och en vecka nån annanstans. Vi får se var snön faller de sista veckorna innan vi åker ner. Än så länge ser det bra ut för Laax del med snötillgången i alla fall.

Återstår att se hur vänligt inställda Laax är till "fricampare" i husbil på visit från gamla Svedala... ;-) Österrikarna är INTE vänligt inställda kan jag säga...

Synpunkter på Flims/Laax
Varför inte samtidigt pröva Disentis. Det ligger lite längre upp i samma dalgång..

Gjorde ett dagsbesök där under förra påsken och det finns helt klart spännande åkning att hitta om ni är berädda att gå lite och OM det finns snö. Det är en liten håla, så inga människor och inget kul utan bra förhållanden.

https://www.freeride.se/resort/resort.php?id=508

Senast ändrad:
Synpunkter på Flims/Laax
dte är klart du ska åka till laax! jag befinner mig där nu, mycke snö osv. har tyvärr ingen parkering för er dock.. men om ni ska bo i närheten av laax, dvs inte chur, så bo i flims. störst, bäst, mest folk.
och ja det är ganska mycket transporter men annars är det riktigt bra! priserna är inte överdrivna och som sagt är spriten inte dyr alls.

Synpunkter på Flims/Laax
Laax är grymt bra!

Extremt snowboard-"scenigt"...med medföljande för och nackdelar...

Park(erna) är toppklass! Släpliften vid "huvudparken" (crap) är lite köig men det undvikes lätt genom kombination med ett pistak ner till sittliften! Den andra parken (plaun) är stängd nu...

Mycket lift-nära offpist. Längre bort antar jag att det är bra ocksa :-)

Finns ett par gamla langsamma sunkliftar sa lite planering vid pistakande är inte fel.

Krutar man tillräckligt är transportsträckorna vid pisterna 23, 28 och 40 inga problem...annars kanske det blir lite drygt...

I "närheten" tänkvärda kombinationsmöjligheter: lenzerheide, arosa, davos/klosters, eller lite längre st. moritz, silvretta nova, st anton/lech, ischgl....

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp