Ta bort antal besökare på användares sidor?

Jarle

Aktiv medlem
Detta tror jag skulle kunna minska antalet inlägg som absolut inte tillför någonting till trådarna. Med dessa inlägg menar jag t.ex. inlägg som "1a", first osv.

Det skulle troligen också få bort en massa onödiga svar där personer svarar på tråden i stil med "jag har ingen aning men det blir nog bra", "jag kan inte så mycket om detta men gör x/välj x". Finns ju vissa personer som svarar i var och varannan tråd utan att ha någon som helst aning om vad de pratar om, troligen för att synas då dessa personer sedan är väldigt stolta över att ha många besökare på sin sida. Ska FR fördärvas till en tävling där flest besökare vinner?

Jag tycker då det är nå rackarns trams att "skräpa ner" forumet/video/foton osv. för att få några besökare till sin sida.

Visst skulle det vara bra. Men jag förstår inte hur fol ens orkar tävla i att få så mycket besökare som möjligt. Ganska patetiskt i¨gentligen. Men jo nog är jag FÖR.

ganska långsökt men javisst det finns folk till allt

Däremot tycker jag att ett liknande poäng/karma-system som på newschoolers borde skaffas här. Då kan man få poäng efter vettiga saker man skriver och efter bilder o filmer man laddar upp. Då blir det en liten tävling kanske om att skriva bra grejer i forumen och hjälpa andra så att man får mer poäng? det tror jag skulle öka nivån på forumet kanske med mer vettiga inlägg. jaja men detta skulle aldrig ske ändå.

MattiasSteady sa:
Däremot tycker jag att ett liknande poäng/karma-system som på newschoolers borde skaffas här. Då kan man få poäng efter vettiga saker man skriver och efter bilder o filmer man laddar upp. Då blir det en liten tävling kanske om att skriva bra grejer i forumen och hjälpa andra så att man får mer poäng? det tror jag skulle öka nivån på forumet kanske med mer vettiga inlägg. jaja men detta skulle aldrig ske ändå.
Hänger inte själv på NS men det låter ju faktiskt som ett ganska bra system. Dock borde man ju få en hel del minus om man inte tillför något osv. Blir nog ganska tidskrävande för FR att sköta systemet osv. Men en bra tanke är det allt.

Och om det blir en tävling i att skriva bra/vettiga inlägg så kan kanske forumet nå samma höga nivå som det hade en gång i tiden.

jag har aldrig brytt mig om mina "Antal besökare" på något som helst forum så jag bryr mig inte och kan därför säga att jag är FÖR!

dom har redan tagit bort antal forumsidor man skrivit för att de vart en sorts tävling..

se på din egen sida!:
fotoalbum (20)

står de ju om man har 20 bilder på sin sida

men under forum står det:
Forum (-)

Där kunde man tidigare se hur många inlägg man postat i forumet, men eftersom att folk började tävla om att få flest inlägg valde johan bara att inte visa det. synd igentligen.. men men

annars skulle man kunna göra som på den personliga sidan på newschooelrs.
forum (-)'s motsvarighet på newschoolers visar då:

"Contributions2000 Posts - Contributor" om man nu postat över 2000 inlägg.
Det är alltså en "status" man tilldelas kan få om man skrivit över 2000 inlägg, och då blir även ditt namn i gult. så det syns utan att du går in på din personliga sida.
vore kanske något för freeride istället?

borde säkert gå å fixa något bättre än de som är nu, men tycker fortfarande de är roligt att se:
"Antal besökare på denna sida" ,som föressten borde ändras till:
"Antal besök", eftersom att om person går in på din sida 2 ggr med sin freeride så räknas detta som 2 "besökare", vilket det alltså inte är utan 2 besök och istället borde det alltså stå besök.

nog om detta, tyck vad ni vill.. man kan alltid göra allt bättre :)

Senast ändrad:
jag tror inte det kommer hjälpa något om man tar bort de här.
alla ungar (ink jag) kommer fortsätta skriva onödiga saker.
jag tror inte det kommer minska antalet dåliga svar i forumet heller.
egentligen är det väl ingen "tävling" vem som har flest besökare.
det är väl mer än tävling vem som blir känd som jeppenejtor eller t.om felix och han har ju inte speciellt många besökare.
grejen är väl att alla vill bli "kända" som nejtor men man vet ju vilka som är "kända" och det blir man inte för antalet besökare man får utan fö va man skriver för grejer.
man klickar knappast in på nån som skriver COOLT, även om han&hon skriver det i varje tråd. ingen lägger märke till nåt sånt, man tjänar inte på att skriva så nu och kommer inte tjäna på att skriva så sen.
jag tycker inte att vi ska ta bort den här funktionen.
tror dom flesta tycker de är roligt att se hur många besökare andra har osv.
PLUS man kommer inte tjäna på att ta bort de!!!!

Senast ändrad:
Vem bryr sig???

Om några tycker det är kul att se hur många som besöker deras sida kan dom väl få göra det? Jag tycker denna funktion är totalt oviktig men jag förstår varför Freeride väljer att använda den och om några tycker det är roligt så är det väl bara att låta den vara.

Det där med att man skulle få bort onödiga inlägg tror jag inte på. Det är bättre att låta moderatorerna (som ju gör ett så strålande jobb!!!) prata med de som skriver saker som är onödigt.

Låt dom som tycker det är kul ragga besökare bäst dom vill. Ingen kommer ju någonsin komma ikapp Jeppe ändå.

Man kan ju alltid ge fan i att bry sig eller?

Det handlar knappast om att få besökare till sin sida när folk gör sådant som 1;a osv.
Dessutom krävs det mer än så, och är man ute efter att öka besökarstatistiken på sin profil finns det flertalet mycket bättre sätt. Du får inte besökare genom att skräpa ner, ska du ta dig till dom högre siffrorna krävs mer än så. Kolla bara in Jeppenator, JWester m,m så förstår du vad som krävs.

Säger som jeffa, bättre att låta våra (strålande) moderatorer utföra sitt jobb.

jeffa sa:
Vem bryr sig???

Om några tycker det är kul att se hur många som besöker deras sida kan dom väl få göra det? Jag tycker denna funktion är totalt oviktig men jag förstår varför Freeride väljer att använda den och om några tycker det är roligt så är det väl bara att låta den vara.

Det där med att man skulle få bort onödiga inlägg tror jag inte på. Det är bättre att låta moderatorerna (som ju gör ett så strålande jobb!!!) prata med de som skriver saker som är onödigt.

Låt dom som tycker det är kul ragga besökare bäst dom vill. Ingen kommer ju någonsin komma ikapp Jeppe ändå.

Man kan ju alltid ge fan i att bry sig eller?
Folk får ragga besökare bäst de vill men det senaste har det ju dykt upp ett antal användare som inte tillför någonting till forumet och bara skriver överallt, upenbarligen för att synas då iaf en av dem glatt skrev i OT-tråden att densamme haft xxxx besökare. Vill bara försöka reducera antalet skräpposter på forumet, tänkte att detta kunde vara ett sätt då det är detta jag uppmärksammat.

tittti540 sa:
t.om felix och han har ju inte speciellt många besökare.
Och felix gammla profil? ;)

Jarle sa:
tittti540 sa:
Hur mycke "1a" och liknande skrev han för å få besökare då?

Man får inte mycke besök av å skriva sånt skit, vilket både titti, jeffa å felix förklarat mycket väl!..

kidsen borde förstå det.. de hjälper inte å ta bort "antal besökare på denna sida", inte ett dug.. så länge folk fattar att man inte får besökare av å skriva skit.. :)

jeppenator sa:
Jarle sa:
tittti540 sa:
Hur mycke "1a" och liknande skrev han för å få besökare då?

Man får inte mycke besök av å skriva sånt skit, vilket både titti, jeffa å felix förklarat mycket väl!..

kidsen borde förstå det.. de hjälper inte å ta bort "antal besökare på denna sida", inte ett dug.. så länge folk fattar att man inte får besökare av å skriva skit.. :)
plus one karmapoäng på jeppenator! så rätt

Limp sa:
varför skulle man vilja ha besökare?
För att få respekt.

Men allvarligt, hur banalt detta än låter så tror jag att det kan vara en bra idé. Dels personligt, jag slipper må dåligt över mina få besökare. Och dels så kanske denna hetsjakt avtar. Om det nu finns en hetsjakt. Men som vanligt vet man ju inte om något är bra eller dåligt förrän man provat det! (Till er lite yngre på freeride, detta fungerar extra bra på det motsatta könet när man är i nedre tonåren.)

tittti540 sa:
jag tror inte det kommer hjälpa något om man tar bort de här.
alla ungar (ink jag) kommer fortsätta skriva onödiga saker.
jag tror inte det kommer minska antalet dåliga svar i forumet heller.
egentligen är det väl ingen "tävling" vem som har flest besökare.
det är väl mer än tävling vem som blir känd som jeppenejtor eller t.om felix och han har ju inte speciellt många besökare.
grejen är väl att alla vill bli "kända" som nejtor men man vet ju vilka som är "kända" och det blir man inte för antalet besökare man får utan fö va man skriver för grejer.
man klickar knappast in på nån som skriver COOLT, även om han&hon skriver det i varje tråd. ingen lägger märke till nåt sånt, man tjänar inte på att skriva så nu och kommer inte tjäna på att skriva så sen.
jag tycker inte att vi ska ta bort den här funktionen.
tror dom flesta tycker de är roligt att se hur många besökare andra har osv.
PLUS man kommer inte tjäna på att ta bort de!!!!
Titti du har helt rätt...

Det jag undrar är varför antal besökar mätaren finns från första början?
Jag ser anser inte att man bör ta bort den pga små barn som vill få upp den eftersom den knappt existerar. Men varför finns den?

Jarle sa:
Detta tror jag skulle kunna minska antalet inlägg som absolut inte tillför någonting till trådarna. Med dessa inlägg menar jag t.ex. inlägg som "1a", first osv.
fast man går ju knappast in och kollar på någon som skrivigt 1a, de skiter man ju i, om man är förs ska man ju skriva något konstigt och osammanhängande typ "jasså det är han som luktar bajs!" för då undrar folk vad det är för idiot som skriver det, åsså går de in på ens sida...!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp