Tack!

jon_olsson

Ny medlem
Tack!
Vill bara tacka alla de som stöttar mitt beslut att inte köra sw 1080, jag visste att dommarna skulle rata mig innan jag gick in i finalen men jag känner helre att jag gör ett nytt fräscht trick och förlorar än att byta till en gammal sw 1080 bara för att dommarna har noll koll......
Sen att jag gör samma trick fler gånger beror helt enkelt på att formatet inte primerar variation, och att det helt enkelt är väldigt svårt att ha många trick i huvudet, man är trots allt mänsklig.....detta är något jag kommer jobba stehårt med inför JOI 2007 då det måste bli nån ändring på Big Air.....det måsta bli variation, men klaga inte på åkarna, klaga på format och arrangör...
Tack till ala som kom och tittade! Trotts att jag ville slita av mig håret när jag fick domarpängen så var det ändå sjukt roligt att åka inför hemma publiken!

Jag lovar att jag ska ta tag i Big Air så ni slipper titta på sw 1080 fest....

Tack!
Bra sagt ! Bra åkning och synd att dommarna inte gav högre poäng.
Bra med lite variation i Big Air, kom på nåt bra system på JOI 07

Tack!
håller me dej jon! kul att du gör ngt nytt! å kangoroo är ju mkt roligare för publiken att se, va lite tjatigt me 1080 hela tiden. men det är grymt najs att dom börjar sända sporten mer i TV, särskilt i svt. nu får fler upp ögonen..

Tack!
vxorider sa:
Bra sagt ! Bra åkning och synd att dommarna inte gav högre poäng.
Bra med lite variation i Big Air, kom på nåt bra system på JOI 07
finns ju ett system som gör att man inte får göra samma trick i kvalet som i finalen..
och på JOI var det ju riktigt bra variation på tricken, och jag tror många håller med mig när jag säger att JOI är den bästa tävlingen i världen nu...
jag menar på t.ex. US open fick ju åkarna typ ett åk var innan kvalet eller ngt..

Senast ändrad:
Tack!
Känns väldigt skönt att Jon skriver detta. När jag satt där vid tv'n igår och såg hur jon stompade sin cleana kangarooflip, så trodde jag att saken var klar, men inte ens över 23 poäng? jag började fundera om det var snowboarddomare som satt i domarbåset och hade 0 koll på hur svårt en dubbellincoln/lincoln180 egentligen är, eftersom dom själva aldrig får se det inom snowboard! Jag skämdes över domarna på något sätt!

Tack!
men snälla!!! Så som du åker nu så verkar de ju som att du inte kan annat än kangaroo, å det är ju synd. Den börjar bli jäävligt uttjatad faktist. Och jag tror faktiskt du klarar av att variera trick lite.. Med tanke på att de yngre åkarna, tex scherlin, harlaut och PK klarade av det, och säg inte att du är för gammal för det. Det är ju ändå uppvisning och skidor åker man ju för att det är roligt.. Men jag fattar issåfall inte hur det kan vara så in i helvete kul å göra en kagaroo så att man endast kör den om och om igen..:/

Du kanske kan prova men något som inte nödvändigtvis måste ge högsta poäng. Chilla lite och showa lite. Sedan kangaro så det inte blir så enformigt:)

Vill inte säga att kangaro är ett fult/dåligt. Snarare är de jäävligt coolt och häpnadsväckande..

MVH - staffan "- Tagga ner på kangaro!"

Tack!
jon_olsson sa:
måste bli nån ändring på Big Air.....det måsta bli variation, men klaga inte på åkarna, klaga på format och arrangör...
Tack till ala som kom och tittade!
Jag lovar att jag ska ta tag i Big Air så ni slipper titta på sw 1080 fest....
Exakt vad jag tycker, det är inte åkarnas fel att det är som det är.
Får man högst poäng för en Sw 1080 så är det klart att alla kör den, men om denna sport och tävlingar vill få ännu mer uppmärksamhet så kommer det inte funka med sw 1080 efter sw 1080.
Som Wester sa, att det är en såpass spektakulär åskådarsport, konstigt att den får så lite uppmärksamhet. Men efter att ha kollat på King Of Style igår förstår man det, var verkligen dödstråkigt att se samma trick hela tiden..

Senast ändrad:
Tack!
Jag måste bara säg att du är så jälva Crazyy på skidor! !
Så jävla galetbra! xD!, sån skön stil

MVH Stor Beundrare ;D

Tack!
me_mogul sa:
Du kanske kan prova men något som inte nödvändigtvis måste ge högsta poäng. Chilla lite och showa lite. Sedan kangaro så det inte blir så enformigt:)

Vill inte säga att kangaro är ett fult/dåligt. Snarare är de jäävligt coolt och häpnadsväckande..

Säger du att Kangaroo är ut nött har du inte sett många Big Air Tävlingar! alla gör ju 1080 24/7 i big air

Tack!
Ohm1e sa:
me_mogul sa:

Säger du att Kangaroo är ut nött har du inte sett många Big Air Tävlingar! alla gör ju 1080 24/7 i big air
Tror någon skall ta och läsa det jag skrev en extra gång här..;)

Tack!
me_mogul sa:
Ohm1e sa:
me_mogul sa:

Tror någon skall ta och läsa det jag skrev en extra gång här..;)
Ojj hahha Ursäkta läste lite för snabbt xD, såg ut som att de stod att Kangaroo börja bli enformigt, å då tänkte ja att du mena att Kangaroo var som utnött, :P, elr om de inte va så du försökte säga me alla dina medningar?

Tack!
bra sagt!!

tänkte faktist stänga av TVn när de va så dags att komma till finalen men du räddade mitt TV tittande jon!!

fortsätt köra din egen stil på tävlingarna de uppskattar vi i publiken

Tack!
självklart börjar bli lite less att se samma trick hela tiden, men åkarna gör väl det som krävs för att vinna.

därför borde ju som sagt tävlingarna ändras lite.

jag såg en snowboard tävling för ett tag sen där åkarna max fick snurra 540. det gjorde det till tävling där det var stilen som räknade och inget annat.

personligen så tyckte jag att det var grymt mkt roligare att se på än de vanliga spinnorgierna.

kanske något för kommande skidtävlingar?

Tack!
mange_da_man sa:
förbjud sw 1080 på joi? :)
nee inte förbjuda men däremot så skulle man kunna ge mindre poäng för dom.
de e sjukt trist och stå å kolla på en massa sw1080´s med en jävla massa combinationer.

de e iallafall mycket roligare och kolla på massa flatspins/volter med spins!
och de e också roligare och kolla på på dom som har stil än å kolla på dom som kör massa spin-to-winn spins.

man borde räkna mer på stilen!

Tack!
bra sagt !
det är ju lite roligare att kolla på en kangaroo som inte ens funnits i ett år än att kolla på 5-6 åkare dra en 1080 från -99

hejja !

Tack!
RHillblom sa:
Känns väldigt skönt att Jon skriver detta. När jag satt där vid tv'n igår och såg hur jon stompade sin cleana kangarooflip, så trodde jag att saken var klar, men inte ens över 23 poäng? jag började fundera om det var snowboarddomare som satt i domarbåset och hade 0 koll på hur svårt en dubbellincoln/lincoln180 egentligen är, eftersom dom själva aldrig får se det inom snowboard! Jag skämdes över domarna på något sätt!
vet om inte nån redan kommenterat detta eftersom ja inte orkar läsa tråden men eero etalaa (snowboardåkare) gör i filmen follow me around en dubbelflip rätt lik jons fast 360 istället för 180 så klaga in på snowboardåkarna dom gör ju fetare trick än skidåkarna i vissa fall. och som hampus sa åp svt häromdagen så är skidor helt enkelt lättare eftersom man har 2 saker att stå på och snowboardåkarna "1 ben" som han själv sa...

Tack!
ALXX sa:
RHillblom sa:
vet om inte nån redan kommenterat detta eftersom ja inte orkar läsa tråden men eero etalaa (snowboardåkare) gör i filmen follow me around en dubbelflip rätt lik jons fast 360 istället för 180 så klaga in på snowboardåkarna dom gör ju fetare trick än skidåkarna i vissa fall. och som hampus sa åp svt häromdagen så är skidor helt enkelt lättare eftersom man har 2 saker att stå på och snowboardåkarna "1 ben" som han själv sa...
men är du dum i huvve!?!?!?!
Varför skulle det vara svårare att åka snowboard!? Har man dålig balans så självklart men vafaan. är du så jävla dum att du inte fattar att de är både svåvare ock lättare på massa jävla olika sett!???

Tack!
me_mogul sa:
ALXX sa:
RHillblom sa:
Varför skulle det vara svårare att åka snowboard!? Har man dålig balans så självklart men vafaan. är du så jävla dum att du inte fattar att de är både svåvare ock lättare på massa jävla olika sett!???
de e faktiskt svårare med bräda!

Tack!
me_mogul sa:
ALXX sa:
RHillblom sa:
haha vilket damp!!!
hampus själv åkte skidor o var lovande hörde att folk snackade om att han till o med skulle bli nya stenmark så ärligt talat tror jag han har koll på vilket som är lättast/svårast.

OCH DU JON KAN DU INTE TRÄNA LITE OCH SLÄNGA PÅ EN EXTRA 180 PÅ KANGARON SKULLE SE MKT FETARE UT.

Tack!
Bra sagt Jon... Inte åkarnas fel att de bara kör 1080.. Skulle jag också göra om jag visste att det var det ända sättet att vinna tävlingen och de 50 000 kronorna som stod på spel.

Tack!
jo, sant att 1080 vart nötta men du hade kanske kunnat gjort femmor osv..? Men kangaroo är ju dubbel sidovolt 180 inte dubbel flatspin 900? Snowboardtävlingen var iaf kung och mycket variation.

Tillbaka
Topp