Tajta till hälgreppet?

HenningO

Ny medlem
Tajta till hälgreppet?
Har ett par riktigt sköna Ross Free XXX pjuck som har ett par år på nacken och nu har hälgreppet blivit lite stort (glappar lite hälen). Jag tänkte fixa det genom att tejpa/limma fast lite tunt liggunderlagg på utsidan av innerskon kring hälsenan.

Vad tror ni? Funkar det? Någon som har erfarenhet av liknande problem/lösningar?

Tajta till hälgreppet?
Varenda sportaffär med litet stake i har bitar ofta L formade för pålimning på innerskon.
Annars är det enkelt att tillverka själv av självhäftande neopren.
Köper du på Kuntze vid Lindhagensplan finns i olika tjocklekar. Är innerskon av mjukt material limmar du först på ett lager kontaktlim som du låter torka.

Tajta till hälgreppet?
Japp, jag har gjort just så på mina numera ganska slitna Technica Icon Carbon. Jag använde en typ av självhäftande hårt skumgummiliknande material från Salomon som jag tror kallas distanstejp. Det följde iaf med några rejäla bitar till ett par gamla Salomon racepjäxor som jag handlade för nåt tiotal år sedan. Den tejpen jag använder är ca 3mm tjock och den fäster riktigt bra på innerskon. Jag limmade dit en laddning på båda sidor om hälen och det tightade till sig precis som jag hade tänkt.

Tillbaka
Topp