Tappar tron!

manganprahl

Ny medlem
Tappar tron!
Ja många är det som letar bostad jag är inte ensam.....
det är synd....

Jag vet inte åt vilket håll jag ska vända mig längre mer än att skriva om min bitterhet.
Man kanske borde hålla sig till att åka en till två veckor per säsong.
Det är trist när man lagt ner massa tid på att hitta jobb, åså hittar man ett,
sen kommer nästa problem.
Jo just det, inte kunde man tro att det skulle vara så himla mycket svårare,
men vart man än vänder sig så får man svaret nej tyvär, eller joförresten om du har lust att betala 13.000 kr/mån för en två på 40 kvm då har jag nått för dig..
Sen får man ett snorkigt lycka till med letandet.

usch......*snyft*

Tappar tron!
13000 kr i månaden! var ligger den lägenheten, i slottet i stockholm eller? kolla på bostadsförmedligen och ring till olika bostadsbolag typ HSB, då kan du nog hitta något billigare, eller hyr i andra hand.

Hittar du inget billigare är det nästan bättre att åka utomlands, då kan du ju få typ en lägenhet på 40 kvm för 1400 euro i månaden och det är ju inte så mycket om man är 5-6 pers. Hett tips lägg ner den lägenheten och satsa på utomlands i alperna istället

/Kapten Hagga från Döshult

Tappar tron!
För fasen... Ryck upp dig! Pojkvasker!
På 40 kvadrat så får det plats minst 5 pers! Sen borde ju de som erbjöd dig jobb ha lite koll på orten.

Jag minns när jag var ung...
Då hoppade vi på ett tåg ner till alperna utan att ha vare sig jobb eller bostad ordnat.
Efter två veckors festande så var det fixat. Skitkul säsong blev det!

(sen jobbade vi givetvis 25 timmar om dygnet och blev ihjälslagna av chefen varje kväll, om vi hade tur... och att bostaden var en skokartong gjorde ju inte saken bättre...)

Fostrande.

Bättre krut förr...=)

Tappar tron!
Ta det svindyra boendet och klaga sedan med hjälp av Hyresgästföreningen och få tillbaka pengarna. Vore bra om alla ockeruthyrare kunde klämmas åt... Viktig detalj: se till att ta tag i klagandet så tidigt som möjligt, väntar man för länge (en månad tror jag) går det inte att göra något, vilket jag bittert fått erfara.

Tappar tron!
tja!
som nån sa tidigare, på 40 kvadrat kan ni ju bo åtminstone 5st, då blir ju fan inte priset så farligt alls. d e klart d e mycket pengar men 2600kr/pers i mån e ett bra pris skulle ja vilja påstå!

hare

Tillbaka
Topp