Taskig svenska!

Taskig svenska!
SVEDIN sa:
Jag säger som Leif Boork sa till mig: MAN SKA GÖRA DET MAN ÄR BRA PÅ . Vissa av oss är duktiga skidåkare och då ska man hålla på med det åsså . Är det nu så att du är bra på rättstavning och det ger dig något så fortsätt med det då.SÅ ÅKER VI ANDRA SKIDOR. SOM VI ÄR BRA PÅ OCH SOM GER OSS NÅGOT.
Frågan är då.. Varför i hela helvete håller herr Boork på med hockey då?

Taskig svenska!
Ett klassiskt fel LemmeL...

Blackriverpaint, jag tror fan det går utför... Det är väl tur det så man slipper ha stavtävlingar! hehe Get it?

Taskig svenska!
Själv har man VG i både svenska och engelska slå den ni.

Jag måste erkänna att jag nog var en av dessa analfabeta jävlar för nåt år sen men nu har jag skärpt mej och kommit på att det är väldigt mycket intressantare att läsa ett välskrivet inlägg än ett sketet jävla inlägg där man får gissa sej till orden.

Nu kommer jag till detta dilemma. Jag kan inte skriva på ett tangentbord. Jag trycker alltid på fel knappar för att jag skriver så jävla fort jämt, därav den taksiga stavningen.

Taskig svenska!
Cr0y_HimselF sa:

Jag måste erkänna att jag nog var en av dessa analfabeta jävlar för nåt år sen men nu har jag skärpt mej och kommit på att det är väldigt mycket intressantare att läsa ett välskrivet inlägg än ett sketet jävla inlägg där man får gissa sej till orden.

Nu kommer jag till detta dilemma. Jag kan inte skriva på ett tangentbord. Jag trycker alltid på fel knappar för att jag skriver så jävla fort jämt, därav den taksiga stavningen.
Jag tycker det ser väldigt ljust ut för din del, inget snack om den saken! Du använder punkt och stor bokstav, växlar i meningslängd, utvecklat vokabulär och trevlig styckeindelning. Tänk om alla kunde vara som dig!

Agående att du trycker på fel tangenter gör väl inte så mycket, du verkar ju titta igenom det du skrivit och rättar lite, så no problems... Jag ser bara ett fel, taksiga, och alla gör minst ett fel i sina inlägg. Sen att det är lite talspråk som mej, sej och nåt är inte petnoga...

Men för den intresserade heter det mig, sig och något. ;-)

Taskig svenska!
Ja hade MVG i både Svenska A, B o C.. o Engelska A och B också.. skriver ju inte som en proffessor för det iofs.. speciellt inte här där det inte är allt för överseriöst i alla lägen..

Senast ändrad:
Taskig svenska!
Klart jag bryr mig. Det är freeride det handlar om. Min närmiljö 12h om dygnet!
Jag hade MVG i allt. Förrutom musik, men det kan man ju ladda ner så det behöver man inte vara expert på.

Taskig svenska!
pallabrysig.riktigpajjassomgjortdettainlägg.hoppashanharlämnatdennajord

Taskig svenska!
Jag skulle väl själv säga att jag inte tycker att det är lika viktigt att stava rätt i ett forum som i en svenskauppsats. Men det är ju så jag tycker, sedan finns det ju undantag där folk gör misstag som även den mest nysvenska person skulle se var fel.
Nämner inga namn men som exempel kan jag väl ta upp i att i ett inlägg jag såg ganska nyligen så stod det ungefär: "nogån som vet när jibakandmenmy börgar"

Men men, man skall väl inte vara en besserwiesser så varför klaga?
Själv har jag VG i Svenska & för att skryta lite 84/86 rätt på det senaste svenskaprovet.
Men det är klart, jag gör radikala stavfel ändå.

Taskig svenska!
Cr0y_HimselF sa:

Jag måste erkänna att jag nog var en av dessa analfabeta jävlar för nåt år sen men nu har jag skärpt mej och kommit på att det är väldigt mycket intressantare att läsa ett välskrivet inlägg än ett sketet jävla inlägg där man får gissa >sej<till orden.

ofta man fick gissa sej till orden snarare gissa torsk till orden!

Tillbaka
Topp