TECNOpro Spine 2 - Nått att ha?

Eric_W

Aktiv medlem
Jupp, såg i Intersport katalogen att dom rear dom för 2.5 , nypris 3.4.
Frågan är bara : är dom något att ha?

Någon som har erfarenheter?

Jag har iofs inte provat årets Tecno TT, men den är sjukt mycket snyggare än något de släppt tidigare, och föregående skidor tycker jag har varit riktigt bra i förhållande till priset. Tecno kanske inte är det hetaste märket, men om man kan se förbi det och att det är intersports housebrand så tror jag att man får en jäkla bra skida för sina pengar.

Tecnoskidorna brukar vara tillverkade av Fischer och komma i paket med Tecnobindningar, som egentligen är salomon... så kvaliteten som sådan är det nog inget fel på. De kanske inte ska jämföras med t.ex. 1080 och scratch eftersom dessa kostar dubbelt så mycket...

Det vore bra om NicklasK kunde motivera sitt inlägg, har han ens åkt på dem eller sett dem?

Ska du raila en massa så spelar det ingen roll vad du har för skidor för utan stålkanter är alla skidor kass att åka med. Men du lär ju knappast få vara med i stureplans innegäng med ett par såna lagg.

Blackriverpaint det får man nog inte ifall vad man än åker på ;)
Tror säkert att de kan vara en bra skida, men hippast i backen blir man
nog som sagt inte men bra skidor för pengarna är det säkert =)

Som sagt var de är Fischer skidor med Salomon bindningar i en annan
kostym/träningsoverall ;)

Provade faktiskt ett par Tecno på ett skidtest i fjällen.
Kommer inte ihåg beteckningen. Men dom var komunalgrå och den bredaste i deras sortiment.
Skitbra vill jag påstå. En utmärkt svenska fjällenskida.
Vi var flera gubbar med gedigen skidvana som tyckte bra om dom.
Varför jag inte köpte ett par var att det inte gick bra att montera ett par Diamir på dom, det satt en platta som man i så fall skulle skruva bort.
Varför säljs inte fler.? Det är ju Fischer rakt igenom.
Det är nog så enkelt att dom är för billiga. Hipfaktor 0
Det ska ju vara värsta sorten för kidsen nu för tiden.

NEj NEj NEj !! Jag ahr haft två par tecno pro och båda ........ gick av :S så jag tykcer du inte ska köpa sådana =/

Jag har faktist åkt en sesong me ett par tecno, Gelendesprung!! dom e bara skit, dålig kvalite å fula...

som sagt kom gärna med saklig kritik...
Jag vet folk som har knäckt både Völkl-, Salomon- och stöckli-skidor men ingen av dem hävdar att det var skidornas fel. Alla skidor kan gå sönder, frågan är om de gör det i liften eller i en krasch vid foten av ye drop.

ingen vill köpa dom bara för att dom e billiga....... dom e asbra men techno är de mest underskattade skidorna på market dom e helt annorlunda än sin föregångare linknar salomons 720 och 1080 junior/groom.... och en liten smak av dynastars trouble maker jr
själv har jag kört en säsong på scratch fs 2002-2003 men den här säsongen så har jag inköpt 2004-2005!!! ihooo!!! somsagt har man inte mycket peng så välj mellan techno spine 2,,,head madtrix,,,k2 fujative..... head:en e för överskattad lite för styv

bigair är en liten snor unge som tror att han är nått. han ör så jävla kaxig och ful borde bli blacklistad från freeride

Svara på frågan Jonny, jag har har faktiskt åkt på dom nästan 1 dag!

min första sesong körde jag ett par tecno pro och efter 2-3 veckor så sprack båda skidorna i tailen efter jag kraschat och gjort en "kullerbytta" framåt så dom satte sig ner med tailen först..men de är bra nybörjarskidor iaf..de var väldigt lättåkta så länge de höll..så om du inte har tänkt att åka så himla hårt och inte väger allt för mkt så kanske det är en bra första skida för dig!

köp de inte ! mina pajade direkt kanske efter tio åk .. fi9ck försej nya men jag föredrar andra som ja kört me
tex head mojo !

Tillbaka
Topp