Va fan Glisseur och M M...
Är meningen med skidåkning att komma ned så lindrigt som möjligt? Då kan ni väll lika gärna stanna inne och dreggla över en skid film !
Själv gillar jag när det tar emot lite, det ska väll för bövulen kännas i kroppen att man åkt skidor en dag ?
Sen behöver väll inte alla va likasinnade?
Va roligt det skulle va om alla åkte med samma utrustning, kläder och stil.
Och sen när blev Alpint mer "Sport" än Telis ?
Vad är kriterierna för att något ska få kallas sport?
När Telemarken FÖLJDE Alpina grenens lysande ide att ta fram hårdare, styvare, bekvämare, och säkrare pjäxor.
Var det då bara Telisarna som blev av med titteln sport.
Sen vill jag bestämt hävda att Telemark och Alpint är så olika grenar, så plast pjuckor inte har gjort om Telis till Alpint.
Sen Glasyr kan du visa mig detta uppkörda snöfält där det bara gör ont och man inte kan stå på benen som Telisåkare ?
Det skulle va spännande, har fortfarande inte hittat en pasage där jag kan stampa i Alpinskidorna och shvicha ned för att sedan bli pinsamt långt efter med telizarna.
Telis är långsammare än Alpint, men jag hävdar fortfarande att det är ROLIGT och att jag åker för min skull.(med ett stort leende)
Men en vacker dag kanske jag blir lika gammal, klok, och åderförkalkad som M M så jag VÅGAR Spänna fast hälen mer än vad jag gör nu.
Smaken är som baken: Godast i mitten.