Telisbindning Bomber “BISHOP”

Freddelito

Ny medlem
Hej! Är det nån som har provåkt bindningen Bomber “BISHOP” och skulle kunna komma med ett kritiskt utlåtande om hur den funkar. Om jag förståt det hela rätt har man designt om tåboxen till årets modell. Känns ju inte som en bindning man skulle vilja köpa utan att helst ha provåkt den med tanke på prislappen, iofs är det halva priset att beställa den från USA på nätet men ändå.

Sååå, om nån har kört med bomber fastbitna i pjäxorna så skulle jag vilja veta vad ni tyckte om den.

/Freddelito

Tjenare jag har själv inte åkt på Bishopen men det finns en recencion på
http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/993/

Telemarktips.com testade den första varianten och den fick ju mycket kritik för att den inte böjde sig som den skulle nu när den nya har kommit så verkar det ha blivit bättre. Man kan bla läsa
"The Bishop went from being the most passive binding in the test to one of the most aggressively active. " Läs mer om detta på
http://www.telemarktips.com/BindBench.html

Lycka till med bindnings köpet!

//Oskar

Tar upp den gamla tråden igen.
Någon som har testat den ännu? Har läst om den bla på intenet men det ger ju inte så mycket.

Vore kul att höra vad någon som åkt på den tycker!

att den är en fröjd för Ögat är ju tydligt men hur är den att åka på¨?

Hmmm....

var ett tag sedan jag var inne men nu kan jag meddela att jag åkt på dom i ett par år. Är mycket nöjd med den enda telisbindningen som skulle överleva atomvintern. Efter två säsonger hade jag dock spräckt rören i bindningarna på flera ställen. Fotade detta och drog ett mail till tillverkaren, en dryg vecka senare hade jag nya bakdelar hemma hos mig, helt gratis. Alla dom jag känner som åker på dom är grymt nöjda, dock inget för topptursfetischister med tanke på vikten. Stabila som attan, kanske ett litet minus för att dom garanterat aldrig löser ut, men om man ger fan i att klota är det skönt att grejerna sitter kvar. Ett extra plus för plattorna som gör att man flyttar runt bindningarna mellans sina lagg, då slipper man dessutom låna ut sina andra- och tredjepar :o)

Tillbaka
Topp