The-house.com?

Blidee

Medlem
The-house.com?
Hej, är det någon som har beställt något från the-house.com någon gång? Isf, Vad kostar tull/frakt, hur långt tid tar beställningen, får man rätt grejer osv? Hade vart nice om någon hade nån erfarenhet från den sidan. Funderar på att beställa ett ställ därifrån.

/Simon

The-house.com?
tullen är alltid 25 procent av summan typ, och styrs inte av affären så de spelar ingen roll vart du handlar ifrån med tanke på tull

The-house.com?
tullen och frakten från usa är väl rätt hög har jag för mig.. iaf tullen frakten vet jag inte.

rätta mig om jag har fel !

The-house.com?
frakten till sverige går nog på 600, utav vad jag har läst på deras sida...

hmm, 25% säger du, har hört det förut så det stämmer nog. Tack för svar, hade vart nice om någon som har köpt därifrån skrev något. Vill gärna veta om det är en seriös sida innan jag ger dom mina pengar ;)

Senast ändrad:
The-house.com?
Tullsatsen är 12% och moms 25%, så 37% påslag får du räkna med. Dessutom tillkommer expeditionsavgifter på runt en hundring. Kom ihåg att dom där 37 procenten läggs på priset inkl frakt. Så beställer du ett ställ för 2500 blir det kanske 3000 sammanlagt med frakt.

3000*1.37=4110

Blir inte alltid så billigt som man har tänkt sig om man beställer från US and A.

The-house.com?
så mkt? :O Jag räknade frakten 600+tull 25% och fick det till 2800. Själva stället kostar 1800. Men då blir det ju mer än så :/ Funderar på att köpa Simon Dumonts nya Oakley ställ istället, snyggt det med.

The-house.com?
Jaa det är ju bara att räkna 2400*1.37=3288, sen tillkommer det säkerligen en expeditionsavgift på en hundralapp kanske. Så runt 3400 kr, vad kostar det i Sverige? Och även om man sparar 500 på att beställa från USA får man väl ta ställning till om det är värt det om skiten skulle gå sönder, lite krångligare att skicka grejerna till USA än att gå till affären i stan och reklamera.

The-house.com?
Ja, grejen är att det inte finns i sverige. Det är det röda Oakley stället från 2007 så det finns inte kvar någon annanstans :/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp