JForsberg sa:
blizzy sa:
Haha, ja okej, så JAG är nervös? Det är iaf inte jag som är så skakis på handen att jag trycker två gånger o dubbelpostar... ta de lugnt grabben, precis som harlaut så har jag ingen glock, så inget att oroa sig för!
Och, ja, jag är upprörd, så varför påpeka det igen? Jag skrev ju det precis?
Förresten så verkar du ju riktigt usel på svenska, jag skrev "vad är grejen med MIN medlemssida", jag har då aldrig snackat om din.. det var du som börja skriva om min och jag förstår inte varför..
Att jag står i mina jobbkläder på jobbet o fular mig? Ja, oh nej, vilken paparazzibild, ska genast ta bort den så jag inte försämrar mitt rykte hos freeride-tjejerna som jag så gärna vill impa på.. (btw, notera ironin)..
Men för att reda ut hela denhär "ägd" grejen, okej, jag är ägd på skidor, är det det du vill påpeka?
JA JAG ÄR ÄGD PÅ SKIDOR, vem bryr sig? en femåring äger mig på skidor för JAG ÅKER INTE SKIDOR!.. läs mina avslutningsord, "once a boardrider, always a boardrider".. har du läs på din engelska förstår du va det betyder..
Och nej, jag säger inte att det inte finns nån som är bättre på mig på snowboard heller, finns massor.. precis som att det finns massor som är bättre än mig på att skidor, snowblades, cykel, skriva freeride inlägg, äta mat, titta på tv och säkert nån som är bättre än mig på att klia sig i huvet också.. spelar det nån roll om man inte är bäst på allt?
Men ska vi nu va så himla bästfixerade så kan jag säga att jag är bättre än dig på svenska i alla fall, SHIIIIT VAD ÄGD DU BLIR MANNNEN! OH MY GOD!
Eller ja, vem bryr sig förresten? Förmodligen lika få som bryr sig om att du är bättre än mig på skidor..
Get a grip...
jag har märkt att du stör dig på min svenska.. men jag bryr mig inte om hur dålig min svenska är.. sorry den talangen får du äga nån annan med..
sen ska ja be om ursäkt till dig blizzy.. jag läste fel första gången där de stog min och eftersom min svenska inte var på topp enligt dig så gör jag garanterat misstag.. och sen snowboardsaken..han äger fortfarande parken från dig så ja tkr du inte ska klaga på han så överdrivet mycke bara för att du har small kläder så behöver inte alla ha de..
Fortfarande, har du nån som helst aning om vad du snackar om?
"bara för att du har small kläder".. jaha, sen när vet du någonting alls om min klädstil?
För din information har jag lyssnat på hiphop o skate/snowboard'at sen mellanstadiet så att jag skulle gå omkring i kläder i storlek small låter lika troligt som att paris hilton skulle sluta ha sex.. (och vi vet väl alla vad PH är för typ av festbrud haha)...
Och ja, det är störigt med kass svenska, självklart, det handlar ju om ett skrivet forum och skriver /läser man dåligt så blir det lätt missförstånd som du märkte..
Även om nu Hharlaut är kändare skidåkare än vad jag är brädåkare så betyder det ju inte att jag inte kan klaga på honom.. och notera att jag ALDRIG klagat på skidåkningen, bara rappen.. kan alla sluta köra med argumentet "du är inte bättre själv, så klaga inte" för det funkar ju verkligen inte så.. vem skulle då kunna klaga på politiker eller sveriges fotbollslag, nån som är bättre? Jag är fan inte bättre än dem, men kan fortfarande tycka de är kassa på vad de gör..
Jag håller inte på med att skriva egna låtar så jag kan inte säga att jag är bättre, men jag har fortfarande rättigheten att säga min åsikt och tycka att denna låt var kass.. Sen är jag inte den som bara skriver "faaaan va uselt" o låter det va så, jag kan också ge konkret kritik om vad som egentligen är fel osv, kolla bara några sidor sen..
Men för att ytterligare reda ut eventuella missförstånd: Jag tycker INTE skidåkningen är dålig, jag har INGENTING emot hiphop som musikgenre, jag har inget i sig emot folk som producerar hiphop och jag har verkligen nada emot baggykläder eller hiphop som kultur, tvärt emot, I'm lovin it!..
Det enda jag har nåt emot är hela "jag försöker vara så ghetto som möjligt för då kommer folk tycka jag är häftig".... Grejen med "shoot you with my glock" eller "i just fucked her and fed her"..
Att ha ett vapen när man är 15? Att döda andra människor? Att vara hallick?
"Close your eyes and say goodbye"? Ska vi dö nu?
Om detta nu inte är sanning utan bara är påhittat är det ju bara fånigt.. och skulle det nu vara så att Hharlaut faktist har en glock mm så verkar det som en dålig grej för hans skidåkar-rykte faktist, i fängelse åker man inte mycket skidor vad jag har hört..
Finns så otroooooligt mycket bra icke-mainstream hiphop som speglar verkligheten (och då menar jag VERKLIGHETEN, inte den verklighet där hharlaut är en mördande hallick) med bra ordlekar/rhymes och innehåll..
Dom/ni (exotic) hade ju med Kanye West i sin film, hörde ni inte skillnaden mellan hans låt/ar och Exotics?
Någon som har lyssnat på Nas, Dead Prez, Looptroop, Nerd, Mos Def, Lupe Fiasco, Fattaru, Dilated Peoples eller Swollen members?
Någon som tänkt på att deras texter (oftast) inte innehåller hela "fuck you" grejen utan faktist har ett riktigt innehåll o budskap?
Precis som med mycket annat, t.ex. skidåkning, så finns det ju olika stilar inom hiphop också och man kan va bra även om man inte är i just en viss stil, men peronligen tycker jag att hela mainstream-"fuck you, kill kill"-grejen är alldeles för uttjatad nu..
Räcker med en 50 Cent på toplistorna för att man ska tröttna på honom...
Lycka till med både skidåkning o rappande, men försök köra lite mer genomtänkta och budskapsfulla texter nästa gång...