they call us undergrounds (film)

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
JoakimN sa:
Skills, men ni tog er nog vatten över huvudet med er låt. Öva mer på rappen dvs få det att låta tight o flowa ordentligt. Era rim verkade (för mig iallafall) som om de va nån tävling om vem som kan få in mest "glock" "gangsta" osv, skjut nån o sitt i fängelse 15 år och sen kan ni snacka om gangster. kände inget alls i låten och precis som folk sa så låter det bara töntigt när ni låter hesa.

inget personligt menat nån stans skulle gärna se er alla rimma tight.
håller helt och hållet med joakim......töntigt att ni försöker låta hesa!

äkta g om jag får tala klarspråk så e ni helt so f*cking exotic hahaa........ :o

JForsberg sa:
henke..har du tänkt på hur upprörd Blizzy verkar vara? och kolla sen på hanns
medlemssida:D de e kul:P..
han är väll rädd för att han blir så jäkla ägd å då blir han orolig och sen börjar typ va ska man
säga..hänga upp sig lite grann... eller va säger du e'dollo?
Va snackar du du om egentligen?
Du kan ju varken stava eller forumlera dig normalt så man hänger ju inte med..
Är jag rädd för att bli "så jäkla ägd"? Det var nåt nytt i sånna fall, men är inte riktigt med på vad
jag skulle bli ägd i/på och hur?
Och sen, vad är grejen med min medlemssida?
Och "orolig"? Vad är jag orolig för? Att e'dollo ska åka ner till frankrike o skjuta mig med sin
"glock" som han "har"?

Jag är upprörd över hela denna grejen för jag anser att det är skamligt för hiphop'en, både
musiken och kulturen. And that's all i've got to say...

Senast ändrad:
hHarlaut sa:
haha rätt roligt alla som är över 17år tycker låten är dålig..
kanske beror på att ni själva aldrig kom på några rhyms eller vågade helt enkelt inte,
och då blir nu avensjuka och måste klaga på att dom små gangsta pojakerna kan hitta rhyms!!!;)
Det här är fan bra äckligt, du vet att alla under 17 skulle göra allt för att slicka dig i röven liksom . klart dom tycker din låt är bra.

Sen om era ryhms(som du kallar det) är så värst bra vet jag väl inte. haha

blizzy sa:
JForsberg sa:
han är väll rädd för att han blir så jäkla ägd å då blir han orolig och sen börjar typ va ska man
Är jag rädd för att bli "så jäkla ägd"? Det var nåt nytt i sånna fall, men är inte riktigt med på vad
Och "orolig"? Vad är jag orolig för? Att e'dollo ska åka ner till frankrike o skjuta mig med sin
"glock" som han "har"?

Jag är upprörd över hela denna grejen för jag anser att det är skamligt för hiphop'en, både
HAHAHAHA va va de jag sa:D sjukt upprörd.. när jag läser verkar du rätt nervös av dig...
min medlemssida är väll inte mke att ha..men varför måste den se ut som alla andras för då? men visst vad vill du att jag ska lägga upp åt dig? en bild på mig där ja står å gap ler med min warpmössa och pro tech kläder som du? sen kan jag undra vad som är meningen med din medlemssida åxå..
du skulle inte bli ägd..du är ägd på att åka skidor som ett litet exempel
sen är jag inte så seriös att jag måste rätta till varenda lilla stavfel jag gör och jag är ingen mönsterelev i svenska heller så jag gör garanterat mina små missar här och där..

stenman- de där med slicka röv kanske stämmer..men du är juh 19 så ja antar att vissa undantag
görs dårå

Senast ändrad:
Jag är inte över 17, jag lyssnar på hip hop och låten va fan som ett mentalsjukhus, varför så hesa ? och varför gör ni upp nån drömbild med massa hoes och kuta runt och skjuta folk ? är det det ni vill ? rimmen va ju inte så speciella heller.
sen om man ska ta en titt på åkningen så va den jävligt bra, men musiken va ju nått att tänka på ..

JForsberg sa:
blizzy sa:
JForsberg sa:
"glock" som han "har"?

HAHAHAHA va va de jag sa:D sjukt upprörd.. när jag läser verkar du rätt nervös av dig...
min medlemssida är väll inte mke att ha..men varför måste den se ut som alla andras för då? men visst vad vill du att jag ska lägga upp åt dig? en bild på mig där ja står å gap ler med min warpmössa och pro tech kläder som du? sen kan jag undra vad som är meningen med din medlemssida åxå..
sen är jag inte så seriös att jag måste rätta till varenda lilla stavfel jag gör och jag är ingen mönsterelev i svenska heller så jag gör garanterat mina små missar här och där..
Haha, ja okej, så JAG är nervös? Det är iaf inte jag som är så skakis på handen att jag trycker två gånger o dubbelpostar... ta de lugnt grabben, precis som harlaut så har jag ingen glock, så inget att oroa sig för!
Och, ja, jag är upprörd, så varför påpeka det igen? Jag skrev ju det precis?
Förresten så verkar du ju riktigt usel på svenska, jag skrev "vad är grejen med MIN medlemssida", jag har då aldrig snackat om din.. det var du som börja skriva om min och jag förstår inte varför..
Att jag står i mina jobbkläder på jobbet o fular mig? Ja, oh nej, vilken paparazzibild, ska genast ta bort den så jag inte försämrar mitt rykte hos freeride-tjejerna som jag så gärna vill impa på.. (btw, notera ironin)..

Men för att reda ut hela denhär "ägd" grejen, okej, jag är ägd på skidor, är det det du vill påpeka?
JA JAG ÄR ÄGD PÅ SKIDOR, vem bryr sig? en femåring äger mig på skidor för JAG ÅKER INTE SKIDOR!.. läs mina avslutningsord, "once a boardrider, always a boardrider".. har du läs på din engelska förstår du va det betyder..
Och nej, jag säger inte att det inte finns nån som är bättre på mig på snowboard heller, finns massor.. precis som att det finns massor som är bättre än mig på att skidor, snowblades, cykel, skriva freeride inlägg, äta mat, titta på tv och säkert nån som är bättre än mig på att klia sig i huvet också.. spelar det nån roll om man inte är bäst på allt?

Men ska vi nu va så himla bästfixerade så kan jag säga att jag är bättre än dig på svenska i alla fall, SHIIIIT VAD ÄGD DU BLIR MANNNEN! OH MY GOD!
Eller ja, vem bryr sig förresten? Förmodligen lika få som bryr sig om att du är bättre än mig på skidor..

Get a grip...

Sjogras sa:
t0m sa:
Noamaan sa:
Tro mig det behöver dom
hHarlaut blev ägd av noaman...
ni tror inte att det finns g's i typ mexico? latinos där är fett gansta med sina tec 9s

och irakier, saddam hussein liksom, han är sjukt gangsta, han dödade fett med folk.

Så, nej lilla Noaman, G's behöver inte komma från NY
Observera "Sjogras" Harlaut lade ju också till nånstans, så Noaman kanske inte var helt fel ute ändå:)

varför skulle alla under 15 göra allt för att slicka hans röv. de e ju bara töntigt. orka fjäska för folk å få status på freeride.

tycker inte låten va så jätte bra. iofs. så lysnar ja inte på gangster rapp. ni lät lite väl hesa.
men ja diggar att ni står fast vid eran stil även fast så mkt folk hackar på er!!! d e grymt.

skidåkningen va grym!!!

Harlaut o grabbarna, verkar inte som att ni kan ta konstruktiv kritik, ni är grymma på att åka men enligt mig inte grymma på att rappa....däremot om ni tränar lär ni kanske bli bättre o bättre på det, men tro inte att ni är proffs redan nu liksom o bli arga på folk för att dom itne tycker det är bra...

Senast ändrad:
ni äger på musik, lite finslipning så kan ni nog kanske gå långt

tro mig jag är vis, jag har levt i hela 103 år nu

Senast ändrad:
blizzy sa:
JForsberg sa:
blizzy sa:
"glock" som han "har"?

Haha, ja okej, så JAG är nervös? Det är iaf inte jag som är så skakis på handen att jag trycker två gånger o dubbelpostar... ta de lugnt grabben, precis som harlaut så har jag ingen glock, så inget att oroa sig för!
Förresten så verkar du ju riktigt usel på svenska, jag skrev "vad är grejen med MIN medlemssida", jag har då aldrig snackat om din.. det var du som börja skriva om min och jag förstår inte varför..
Att jag står i mina jobbkläder på jobbet o fular mig? Ja, oh nej, vilken paparazzibild, ska genast ta bort den så jag inte försämrar mitt rykte hos freeride-tjejerna som jag så gärna vill impa på.. (btw, notera ironin)..

Men för att reda ut hela denhär "ägd" grejen, okej, jag är ägd på skidor, är det det du vill påpeka?
JA JAG ÄR ÄGD PÅ SKIDOR, vem bryr sig? en femåring äger mig på skidor för JAG ÅKER INTE SKIDOR!.. läs mina avslutningsord, "once a boardrider, always a boardrider".. har du läs på din engelska förstår du va det betyder..
Och nej, jag säger inte att det inte finns nån som är bättre på mig på snowboard heller, finns massor.. precis som att det finns massor som är bättre än mig på att skidor, snowblades, cykel, skriva freeride inlägg, äta mat, titta på tv och säkert nån som är bättre än mig på att klia sig i huvet också.. spelar det nån roll om man inte är bäst på allt?

Men ska vi nu va så himla bästfixerade så kan jag säga att jag är bättre än dig på svenska i alla fall, SHIIIIT VAD ÄGD DU BLIR MANNNEN! OH MY GOD!
Eller ja, vem bryr sig förresten? Förmodligen lika få som bryr sig om att du är bättre än mig på skidor..

Get a grip...
jag har märkt att du stör dig på min svenska.. men jag bryr mig inte om hur dålig min svenska är.. sorry den talangen får du äga nån annan med..
sen ska ja be om ursäkt till dig blizzy.. jag läste fel första gången där de stog min och eftersom min svenska inte var på topp enligt dig så gör jag garanterat misstag.. och sen snowboardsaken..han äger fortfarande parken från dig så ja tkr du inte ska klaga på han så överdrivet mycke bara för att du har small kläder så behöver inte alla ha de..

btw första och tredje snubben var bäst på att rappa...

hmm, sorry killar, har aldrig gillat sån här musik, och den här låten gjorde inte saken bättre...

Bra åkning, bra film, dålig musik! ;)

jävlar Forsberg slickar flitigt med röv, fan va NHAJZ!

Angående det här med låten etc. tycker jag att ni ska ge fan i att blanda kanye med era låtar, det funkar liXom inte, tyvärr killar. Åk skidor istället och var glada med det är mitt tips.

HEJ DÅ

hehe alltid när HH fixar en film så här som e så trevligt börjar folk alltid att tjafsa -.-
e de pga hans stil elr? hmm

xD

JForsberg sa:
blizzy sa:
JForsberg sa:

Get a grip...
jag har märkt att du stör dig på min svenska.. men jag bryr mig inte om hur dålig min svenska är.. sorry den talangen får du äga nån annan med..
sen ska ja be om ursäkt till dig blizzy.. jag läste fel första gången där de stog min och eftersom min svenska inte var på topp enligt dig så gör jag garanterat misstag.. och sen snowboardsaken..han äger fortfarande parken från dig så ja tkr du inte ska klaga på han så överdrivet mycke bara för att du har small kläder så behöver inte alla ha de..
Fortfarande, har du nån som helst aning om vad du snackar om?
"bara för att du har small kläder".. jaha, sen när vet du någonting alls om min klädstil?
För din information har jag lyssnat på hiphop o skate/snowboard'at sen mellanstadiet så att jag skulle gå omkring i kläder i storlek small låter lika troligt som att paris hilton skulle sluta ha sex.. (och vi vet väl alla vad PH är för typ av festbrud haha)...

Och ja, det är störigt med kass svenska, självklart, det handlar ju om ett skrivet forum och skriver /läser man dåligt så blir det lätt missförstånd som du märkte..

Även om nu Hharlaut är kändare skidåkare än vad jag är brädåkare så betyder det ju inte att jag inte kan klaga på honom.. och notera att jag ALDRIG klagat på skidåkningen, bara rappen.. kan alla sluta köra med argumentet "du är inte bättre själv, så klaga inte" för det funkar ju verkligen inte så.. vem skulle då kunna klaga på politiker eller sveriges fotbollslag, nån som är bättre? Jag är fan inte bättre än dem, men kan fortfarande tycka de är kassa på vad de gör..
Jag håller inte på med att skriva egna låtar så jag kan inte säga att jag är bättre, men jag har fortfarande rättigheten att säga min åsikt och tycka att denna låt var kass.. Sen är jag inte den som bara skriver "faaaan va uselt" o låter det va så, jag kan också ge konkret kritik om vad som egentligen är fel osv, kolla bara några sidor sen..
Men för att ytterligare reda ut eventuella missförstånd: Jag tycker INTE skidåkningen är dålig, jag har INGENTING emot hiphop som musikgenre, jag har inget i sig emot folk som producerar hiphop och jag har verkligen nada emot baggykläder eller hiphop som kultur, tvärt emot, I'm lovin it!..
Det enda jag har nåt emot är hela "jag försöker vara så ghetto som möjligt för då kommer folk tycka jag är häftig".... Grejen med "shoot you with my glock" eller "i just fucked her and fed her"..
Att ha ett vapen när man är 15? Att döda andra människor? Att vara hallick?
"Close your eyes and say goodbye"? Ska vi dö nu?
Om detta nu inte är sanning utan bara är påhittat är det ju bara fånigt.. och skulle det nu vara så att Hharlaut faktist har en glock mm så verkar det som en dålig grej för hans skidåkar-rykte faktist, i fängelse åker man inte mycket skidor vad jag har hört..

Finns så otroooooligt mycket bra icke-mainstream hiphop som speglar verkligheten (och då menar jag VERKLIGHETEN, inte den verklighet där hharlaut är en mördande hallick) med bra ordlekar/rhymes och innehåll..
Dom/ni (exotic) hade ju med Kanye West i sin film, hörde ni inte skillnaden mellan hans låt/ar och Exotics?
Någon som har lyssnat på Nas, Dead Prez, Looptroop, Nerd, Mos Def, Lupe Fiasco, Fattaru, Dilated Peoples eller Swollen members?
Någon som tänkt på att deras texter (oftast) inte innehåller hela "fuck you" grejen utan faktist har ett riktigt innehåll o budskap?
Precis som med mycket annat, t.ex. skidåkning, så finns det ju olika stilar inom hiphop också och man kan va bra även om man inte är i just en viss stil, men peronligen tycker jag att hela mainstream-"fuck you, kill kill"-grejen är alldeles för uttjatad nu..
Räcker med en 50 Cent på toplistorna för att man ska tröttna på honom...

Lycka till med både skidåkning o rappande, men försök köra lite mer genomtänkta och budskapsfulla texter nästa gång...

Ehrm, en del av er bör tänka igenom vad den här tråden egentligen handlar om. Håll er till ämnet.

//Dr. Snow - forumvärd.

Robbott sa:
jävlar Forsberg slickar flitigt med röv, fan va NHAJZ!

Angående det här med låten etc. tycker jag att ni ska ge fan i att blanda kanye med era låtar, det funkar liXom inte, tyvärr killar. Åk skidor istället och var glada med det är mitt tips.

HEJ DÅ
??

blizzy sa:
JForsberg sa:
blizzy sa:

Get a grip...
Fortfarande, har du nån som helst aning om vad du snackar om?
"bara för att du har small kläder".. jaha, sen när vet du någonting alls om min klädstil?
För din information har jag lyssnat på hiphop o skate/snowboard'at sen mellanstadiet så att jag skulle gå omkring i kläder i storlek small låter lika troligt som att paris hilton skulle sluta ha sex.. (och vi vet väl alla vad PH är för typ av festbrud haha)...

Och ja, det är störigt med kass svenska, självklart, det handlar ju om ett skrivet forum och skriver /läser man dåligt så blir det lätt missförstånd som du märkte..

Även om nu Hharlaut är kändare skidåkare än vad jag är brädåkare så betyder det ju inte att jag inte kan klaga på honom.. och notera att jag ALDRIG klagat på skidåkningen, bara rappen.. kan alla sluta köra med argumentet "du är inte bättre själv, så klaga inte" för det funkar ju verkligen inte så.. vem skulle då kunna klaga på politiker eller sveriges fotbollslag, nån som är bättre? Jag är fan inte bättre än dem, men kan fortfarande tycka de är kassa på vad de gör..
Jag håller inte på med att skriva egna låtar så jag kan inte säga att jag är bättre, men jag har fortfarande rättigheten att säga min åsikt och tycka att denna låt var kass.. Sen är jag inte den som bara skriver "faaaan va uselt" o låter det va så, jag kan också ge konkret kritik om vad som egentligen är fel osv, kolla bara några sidor sen..
Men för att ytterligare reda ut eventuella missförstånd: Jag tycker INTE skidåkningen är dålig, jag har INGENTING emot hiphop som musikgenre, jag har inget i sig emot folk som producerar hiphop och jag har verkligen nada emot baggykläder eller hiphop som kultur, tvärt emot, I'm lovin it!..
Det enda jag har nåt emot är hela "jag försöker vara så ghetto som möjligt för då kommer folk tycka jag är häftig".... Grejen med "shoot you with my glock" eller "i just fucked her and fed her"..
Att ha ett vapen när man är 15? Att döda andra människor? Att vara hallick?
"Close your eyes and say goodbye"? Ska vi dö nu?
Om detta nu inte är sanning utan bara är påhittat är det ju bara fånigt.. och skulle det nu vara så att Hharlaut faktist har en glock mm så verkar det som en dålig grej för hans skidåkar-rykte faktist, i fängelse åker man inte mycket skidor vad jag har hört..

Finns så otroooooligt mycket bra icke-mainstream hiphop som speglar verkligheten (och då menar jag VERKLIGHETEN, inte den verklighet där hharlaut är en mördande hallick) med bra ordlekar/rhymes och innehåll..
Dom/ni (exotic) hade ju med Kanye West i sin film, hörde ni inte skillnaden mellan hans låt/ar och Exotics?
Någon som har lyssnat på Nas, Dead Prez, Looptroop, Nerd, Mos Def, Lupe Fiasco, Fattaru, Dilated Peoples eller Swollen members?
Någon som tänkt på att deras texter (oftast) inte innehåller hela "fuck you" grejen utan faktist har ett riktigt innehåll o budskap?
Precis som med mycket annat, t.ex. skidåkning, så finns det ju olika stilar inom hiphop också och man kan va bra även om man inte är i just en viss stil, men peronligen tycker jag att hela mainstream-"fuck you, kill kill"-grejen är alldeles för uttjatad nu..
Räcker med en 50 Cent på toplistorna för att man ska tröttna på honom...

Lycka till med både skidåkning o rappande, men försök köra lite mer genomtänkta och budskapsfulla texter nästa gång...
om du inte visste de så har shiest'D ett antal vapen och har varit i fängelse ett antal gånger..visst man ser han inte i lika många skidfilmer nu som innan..men..han ä fortfarande lika bra och kanske bättre..så att äga en glock spelar nog ingen roll..
sen har jag bara smålyssnat på hip-hop då och då vissa låtar lite smått..har aldrig tyckt att det är riktigt jäkla bra heller.. min klädstil vardags är cheap monday byxor och hyfsat små t-shirts och tröjor med converse skor..men ja skäms inte för de.. nope..har dock större kläder när jag åker skidor för bekvämlighetens skull..och de där med du har small kläder..ja såg bara din bild på din medlemsida och tänkte "han tror garanterat att han är cool när han gör så där på ett kort och lägger upp".. nu har jag åxå märkt att du är en besserviser (rätta min stavning om du vill)..aja ja säger bara..de här är nog mina sista ord tll dig blizzy..
slutar detta åxå med att jag inte har något emot att mina kompisar rappar...

bor inte petter i åre nuförtiden? han är väl lite latte-gangster...

Ganska kul med dessa pajkastningstrådar som dyker upp en gång i månaden... Fast de tillför inte så mycket...

tur att vi inte har sport lov samtidigt>^

lol, va alla skriver långt och seriöst. Palla det, det vore lättare om alla fick ha sina åsikter ohc ingen skulle klaga på dom.

. Åkningen är bra
. Redigeringen är bra
. Låten suger häst

nice film sköna rails.. Fast kommer nog aldrig falla för hela gangsta grejen tyvärr.. :/

harlaut din röst är okey faktiskt ;P är det grilzzen som gör det eller? ;P

väldigt intresant läsning må jag säga, big up för jforsberg och blizzy som suttit i ett flertal timmar för att skriva sina noveller till varandra.

om du inte visste de så har shiest'D ett antal vapen och har varit i fängelse ett antal gånger..visst man ser han inte i lika många skidfilmer nu som innan..men..han ä fortfarande lika bra och kanske bättre..så att äga en glock spelar nog ingen roll..
äga en glock spelar ingen roll? han har som du säger åkt i fängelse ett antal ggr, det låter knappast särskilt kul. han är inte med i lika många skidfilmer, det låter inte heller bra för honom. han får inte lika mkt publicitet och tjänar antagligen inte lika mkt som han skulle kunna. så det spelar stor roll. killen är jävligt sjuk på att åka skidor men har faktiskt slösat bort sin chans genom att äga just den där glocken. o "ett antal" andra vapen.

jag tyckte det va fett schöönt när HH sjöng från början när han lät hes.. men senare spårade det ur.,, men tillsaken nu vart kan man få tag i ere låtar?
Fred ut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp