Tidig ollie

sesan4899

Ny medlem
Tidig ollie
Tänkte börja skejta i sommar igen så jag tog fram brädan och provade lite i tunnelbanan. ( har inte skejtat på 1 år). Jag satte shuv-it, kickflip, heelflip, varial kickflip och några ollies. ( stilla stående ). Men när jag skulle olla över en burk så gick det åt skogen. Jag provade länge men fick inte till det. Så problemet är: Jag kan göra en ollie stillastående, i fart, men INTE i fart över grejer. Vad är felet :S? Jag blir typ stressad precis innan jag ska hoppa och antingen så kör jag bara över det jag ska hoppa över efter som att jag inte poppar, eller tvärtom, jag poppar så mkt att jag inte kan hantera det. hjälp? Hur ska jag tänka?

Tidig ollie
Kan det vara så att du är osäker om du kommer komma över den? Kan bara säga att det är bara att fortsätta träna och tvinga dig själv att göra det, för landar du på burken så enda som händer är att burken går sönder och du åker vidare med burken under brädan!

Tidig ollie
gör bara exakt som du brukar innan grejen, svårare än så är det inte. för att hjälpa dig själv kan du försöka trycka fram brädan lite mer. när du väl kommer över den tröskeln kommer även du tycka att det är löjligt enkelt.

Tidig ollie
Jag är ledsen att behöva dissa dej men att sätta ett trick räknas endast då du gör det i fart.

Och det är en vesentlig skillnad att sätta trick och kunna ett trick.

Skulle råda dej att träna på ollie tills du kan det för att senare gå vidare med lättare tick tex fs ollie 180,bs ollie 180,fakie ollie,nollie.

Alla fliptrick grundas på ollie/nollie.

Så börja från början å träna å träna.

Lycka till.

Tidig ollie
Tänk på att hoppa rakt upp och inte framåt när ju gör ollie i fart. Låter helt cp när jag skriver det, men du fattar säkert.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp