Tips om jobb i Fernie, Kanada?

• Trådstartare Trådstartare Anna-Panna
  • Start datum Start datum
A

Anna-Panna

Guest
Har lite funderingar på att åka över till Kanada, tänker mest på Fernie, till nästa säsong. Eftersom jag vill stanna där några månader så undrar jag om det finns någon som har jobbat där eller har tips på jobb.

/Anna-Panna

Var i Fernie förra året i ca 2 veckor & tycker stället är kanon. Tyvärr är det en ganska liten håla med få arbetstillfällen. Är du redo att ta vilket "skit" jobb som helst är det säkert inga problem att få jobb.
Mina råd till dig är:
*Spara ihop mer pengar (du har ju gott om tid)
*Skaffa ett billigt boende (typ trailer)
*Bo flera stycken tillsammans
"SKIT I ATT JOBBA & NJUT AV LIVET DÄR BORTA!!!!!!"

Tjena!

Jag har varit i Fernie 2 kortare svängar och stället är verkligen grymt bra men det är väl från säsong till säsong, förra året var tydligen det sämsta på evigheter. I år när jag var där hade vi fantastiska förhållanden så nästa år skall jag dit runt 2 månader har jag tänkt mig..

Det finns nog en del affärer som man skulle kunna få jobb på men det gäller nog att vara tidigt ute för det är ju en liten håla så utbudet på jobb är nog ganska begränsat,, ett tips kan vara att höra av sig till Lillis på Langley hotellet

Lycka till!
Magnus

Till Magnus;

Tack för ditt svar!
Har faktiskt varit i kontakt med Camilla "Lillis", men hon ville att jag skulle ha arbetstillstånd... Å det är ju inte det lättaste.
Hon hade dock en vän som behövde en "nanny". Det enda är att jag inte är så bra med barn och vet inte om jag skulle klara av det en hel säsong.
Men Fernie kanske är värt det? Eller??

Vänligen
Anna-Panna

Arbetstillstand e nog ett maste i Fernie, om du vill jobba i ngn affar eller i/runt backen...
Fernie e en liten hala, rykten sprids fort....
Men jag instammer i att det e battre att spara ihop stalar och slippa jobba. Du vill ju inte jobba nar det ligger 60 cm osparat puder pa hela berget...eller???

Att skaffa arbetstillstånd är visserligen säkrast, men med en gnutta tur så kan man klara sig bra ändå. Jag jobbade på KBS i Fernie ett tag, och de brydde sig aldrig om att kolla mitt arbetstillstånd, fastän jag hade ett. Uppe i skidbacken måste man däremot ha det för att få jobb.

Hej alla
Strunta i Fernie och haka på till Whistler i stället, är lite dyrare men det är lättare att skaffa något svart jobb där.

Hör av dig om du är intresserad av att haka

Tillbaka
Topp