tips på att öva in backflip med skidor

File

Ny medlem
hej har någon nåt tips att öva in backflip med skidor. hört talas om att hoppa ut i vattnet med skidor men bosön är det lite långt att fara till.finns det nå närmare ställe?

fett farligt på studsmatta..lär dig göra bakåtvolt på studsmatta till du kan d helt säkert sen öva i puder eller ngt.har hört att man ska bygga ett hopp som e från kickern till landningen ca 7 meter och brant kicker

Glöm allt du hört om hur ruskigt stort det måste vara, jag lärde mig göra backflip i ett hopp som var kanske 80 cm högt. Jag gick en bit från stugan i sälen, längs vägen som var plogad, och så grävde jag bara ut en bra kicker i vägkanten, alltså från det som var upplogat, såg bara till att den var brant och fin, och massa mjuk snö bakom, sen var det bara att ta fart... och så underroterade jag med flit bara för att känna hur det kändes, det tycker jag är ganska skönt faktiskt, då vet man hur mycket man måste ta i som minsta ansträngning för att komma förbi huvudet.

Luta dig bakåt, släng upp pjäxorna mot skyn, och så hukar du dig lite i luften för att få fart på rotationen. Själva grupperingen är det som de flesta glömmer, det är ju den som ger dig fart.

Och om det känns läskigt så kan man ju föreställa sig hur enkelt det är att i ett hopp kasta sig bakåt för att landa på huvudet, precis, det är ju alltså lika lätt att kasta sig bakåt och Passera huvudet... ungefär.

Ruskigt svårt att ge några tips, men det är mer svårt mentalt än det är att verkligen göra det. Se bara till att ha det mjukt bakom, på med hjälmen, och så pröva pröva pröva. Men ett bra tips är ju att lära dig mollbergare i badhuset på svikten från en meter, klarar du det så klarar du en bakåt i backen hur lätt som helst.

hopp on.

Håller helt med David här. tveka bara inte. gör det direkt!

FinnholmF sa:
Håller helt med David här. tveka bara inte. gör det direkt!
^^^^ Om du är ute efter att provocera med ditt meningslösa trådlyft, så lyckades du bara så där faktiskt.:rolleyes:
Du blir kanske inte bannad för ditt lama inlägg, men nu har du bevisat bortom allt tvivel att du endast är en av dessa snorungar som utgör bruset i forumet.

det finns vattenhopp i Orsa, järpen och bosön, någon vecka per år finns även ett hopp i arvika. sunne och umeå är på väg att bygga, du kan annars testa på airbag som kommer att finnas i flera anläggningar i vinter, bl.a kungsberget åre och sälen.

Tillbaka
Topp