Tips på bindningar!

• Trådstartare Trådstartare NN
  • Start datum Start datum

NN

Ny medlem
Tips på bindningar!
¨Tjena folk, jag har hittat den pefekta snowboarden till resan som passar mina behov perfekt, men har problem med bindningarna. Midjan på brädan är 26,3, men bindningarna jag behöver lär bli 26- 28+ som bäst då mina boots är 46:or. Vet inte om de finn några tekniker eller saker man juster för att de ska bli så bra som möjligt, men antar att bindningarna kommer att sticka ut lite.

Min fråga är vilka mått ´är kompatibla med brädan? hur långt det är okej att bindningar möjligtvis kan sticka ut? och bootseni sig lär la sticka ut en aning med bindningarna,

Tack på förhand.

Tips på bindningar!
Bindningarna kommer inte sticka ut på en bräda med den midjan så du kan vara lugn. Även bindningar i storlek Large eller X-Large. Så det är bara köra på!
Skulle kanske rekommendera ett par bindningar där du kan justera heel-loopen också för att centrera foten ännu mer, bindningar som endast kan justeras i skruvdisken ger lite mindre anpassningsmöjligheter men det kanske räcker gott o väl, du får testa dig fram!

Tips på bindningar!
Jaha men va skönt! Antar jag missförstått hur måtten tolkas då.. men ok tack! Men om man skulle minska midjan till 25,5 istället, funkar det fortfarande då tro?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp