Tips på stabila freeride lagg för telemark?

PNyberg sa:
de tar bort contiunous rocker grejen och kör ist med platt spann under foten
Var det inte "continuous rocker" som skulle vara så jäävla bra? :)

Kul att starta ett konto vid namn "Amp" för att göra reklam för en skida vid samma namn... Guerilla-marketing när det görs som klantigast eller?

Kul att starta ett konto vid namn "Amp" för att göra reklam för en skida vid samma namn... Guerilla-marketing när det görs som klantigast eller?
va fan, det är inte så enkelt att komma på nya sevdonymer till alla forum på internet.. Amp skidan råkade finnas i min hjärna eftersom jag skulle välja mellan dom och jj (se annan tråd). Sjukt paranoid tanke. Det blev sista kommentaren på det ämnet och låt oss återgå till bra laggar för puder, eller ge mig ett annat namnförslag... Skall jag starta en tråd så kan ni rösta kanske?

I alla fall så tycker jag att rocker (svårt att undvika) samt kanske 110-115cm waist är en bra början. Gör att dom känns ganska korta också.

Hehe. Det var inte många centimeter platt det. Rockern har redan börjat lyfta under hälen igen, men visst...
Trots det kan jag säga att det ser underhållande ut när man åker bakom en Shiro-åkare. Skidorna flaxar vä/hö ganska duktigt när man inte ligger på skär :-)

Kanske det, men du kan köra en 112 rakt och fort också. Man måste inte tok-carva bara för att radien är kortare. Och skidan måste inte vara fladdrig heller. Att köra skärande korta svängar på en rak skida är svårare. Men missförstå mig rätt. En Lotus120 är ju aldrig helt fel. Sååååå fin skida.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp