Tips på stora byxor

ehawk

Ny medlem
Tips på stora byxor
Skulle vilja ha lite tips från mina i storleken större brädbröder :)

Skulle nämligen behöva köpa några extra par byxor, men butikerna har dåligt utbud och storleksguiderna på websiterna är lagom att lita. I tillägg så kan det skilja jävligt mycket från modell till modell och märke till märke...men nu när jag klagat klart så hade jag tänkt komma till poänget :P

Jag söker tips på byxor som har ordentligt med utrymme i låren men inte vara strypta i midjan. På jeans kör jag oftast 40 men ibland 42 bara för att lårena ska få lite andrum. En lite potion 38or kan funka, men då ska dom fan vara bra sydda. Så går det när man idrottar med sporter där man jobbar allt för mycket explosivt med benen ;)

Har testat en del Burton modeller i storlek XL som jag också har på min nuvarande och även tidigare burton jacka, men byxorna är för små. Vet att det finns XXL, men har inte fått tag i ett par jag kunnat prova tyvärr :(

PS: Även om jag snackar mycket om burton här är jag öppen för alla förslag vad gäller märken, så länge de passar och är bra :)

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Tips på stora byxor
686 har redigt stora storlekar på sina kläder.. Köpte förra årets times levi´s ställ i XL och det var för stort för mig och jag mäter 194cm och 95kg.. tyvärr så är årets modeller av 686 ganska fula (enligt mig iaf) men kan ju vara värda att kolla upp.. Min jacka och byxa har hållt superbra och jag har misshandlat dom ganska friskt, rekommenderas varmt!

Tips på stora byxor
686 Manual standard XXL, trust me on this one.
Får plats med 2människor i midjan enkelt, och stora å fina är dom också!

Tips på stora byxor
Någon loose fit modell, oakley har väl det om jag inte sett helt fel. så xl eller xxl på det borde funka hoppas jag, annars måste du ha riktigt bitiga lår min vän ;D

Tips på stora byxor
Surgubben kommenterar:

De här var nog bland den sämre svenskan jag läst på detta forum...

Men iaf, west beach är stora och bra...

Tips på stora byxor
Hahaha...BBQ, kan hålla med om att svenskan var lite i sämsta laget ;) Så går det när man försöker multitaska på jobbet, samtidigt som man skriver foruminlägg. Lovar att jag ska skärpa mig i framtiden.

Annars får jag tacka så mycket för alla tips. Får köra research under nyårshelgen för att se om någon affär här i Oslo har 686, Oakley eller west beach inne. Kan dock inte minnas att jag sett till annat än Oakley tidigare. Hade varit super att kunna prova och förbeställa så att grejerna är levererade när vi landar i SLC om 3 veckor. I värsta fall får jag väl bara orientera mig om vilka sportaffärer i SLC området som har de märkena och hoppas på det bästa vad gäller storlek när man väl är där.

Har någon fler tips så är de väldigt välkomna.

Senast ändrad:
Tips på stora byxor
Tjena,
Jag har exakt samma problem som dig. eller åt mig är det i midjan byxorna ofta är för små då jag har ca stor 38 på jeans. jag har testat XXL Special Blend, XXl Oakley, Och sen la jag pengarna på ett kort och köpte Technine XLT. dom var perfekta i midjan och även bra över resten av under delen min kropp. Nu vet inte jag hur gangster du vill ha dina byxor men jag rekomenderar dig att testa ett par Technine brallor i en liknade size.
Hoppas du hittar något schyst!
Later

Tillbaka
Topp