Tips till förstaårs säsongare?

sagamb

Ny medlem
Tips till förstaårs säsongare?
Hej!
Vi är två som tänkt oss en säsong eller eventuellt ett par månader för skidåkning och arbete. Vi har inte koll på vart det finns bra med boende och arbete och tänker om det är någon med erfarenhet från alperna som vet vilka orter där det brukar finnas gott om jobb?

Jag har arbetat som servitris runt om på olika restauranger, men har bara en sommars erfarenhet i bar. Under November kommer jag att gå en bartenderutbildning i Göteborg, som är känd för bra utbildning. Jag vill såklart komma ut och praktisera nyvunna kunskaper så fort som möjligt, och hoppas därför på att kunna hitta ett arbete som bartender och inte bara i servisen. Läste här på forumet att många barer mest har lokala/tidigare anställda som bartenders dock. Vet någon något om det?

Den andra av oss har arbetat som bar packer på after beach och nattklubbar med riktigt bra puls. Hur ser det ut med den typen av jobb? Många ex. afterski som söker nytt folk till varje säsong?

Och finns det någon som har koll på om det brukar vara ett problem att skaffa jobb och boende om man inte vill stanna hela säsongen ut? Vi tänker att om det inte är lönsamt att bo i alperna, så kanske det kan räcka med ett par månader bara. Vi skulle försöka ge oss på att komma hem med lite deg också...

Tacksam för all typ av råd!

Snödjup

Tillbaka
Topp