Tips-Widebräda

• Trådstartare Trådstartare Thomsson
  • Start datum Start datum
T

Thomsson

Guest
Tips-Widebräda
Tjenare Freeride! Jag har lite funderingar, har skor på strlk 46.

Ändrar till att jag vet att en wide borde vara skiten för mig, men vad tros om allian som nämns längre ner?

Funderar på en Allian rocker eller nån capita bräda då dem verkar vara bredare.

(Allian 155-25.5cm waist), capita (25.2-25.6). Så vad tror ni?

Annars vill jag gärna ha tips på park/allmountain brädor i wide, ser helst rocker/reversed camber.

Senast ändrad:
Tips-Widebräda
Tror både 25,5 och 25,6 blir i smalaste laget. Satsa på nått över 26 iaf med din storlek på fötterna, inte roligt med häl/tådrag.. Alla märken har precis vad du söker, titta bara efter wide modellerna så kommer du rätt.
//stoffe

Tips-Widebräda
Håller med ovanstående talare har själv us11 (typ eur44.5?) och skulle inte frivilligt köra på något smalare än 25.8 iaf ^^

Brädor på förslag
Nitro T1 wide
Arbor Westmark (har smal midja men feta kontaktpunkter precis vid fötterna, ska enl. usa, salesmanager Derek funka upp till us12) körde själv en westmark. Har nu bytts ut mot;
Forum Youngblood Chillydog Wide

Tips-Widebräda
Ok tackar! Det var lite tråkigt då dem har allian rocker i stan.

Tar dock dit bootsen och spanar in hur fel det blir utifall att ;)

Annars lutar det mot en capita horrorscope 155 wide fast helst ultrafear om man kan hitta nån sån i wide.

Tips-Widebräda
Har precis inhandlat ett par Burton Restricted Hail boots, grymt sköna, strl. 45. Har en burton blunt som är 25,5 i midjan.. känns som skorna sticker ut lite väl.. vad tror ni ? behövs en uppgradering till widebräda göras?
piis

Tips-Widebräda
Wide blir det, då lämnar jag allian rocker bakom mig :/

Skunk apen såg onekligen intressant ut men sätter nog prisgränsen runt 5k.
Magnusericsson: PBJ ser najs ut faktist. Lite misstänksam på dc brädor dock.

Nån som vet en billigt europeisk sida btw(Inte bluetomato, planet-sports)? Thesnowboardasylum har riktigt bra priser men inga intressanta widebrädor.

EDIT: Aaah! Horrorscope är ju inte mycket bredare i widemodellen! Det är ju svårt när man har store fötter!

Får väl ta och köpa mig en skunk ape eller skate banana i wide. Men bananen känns så mainstream, dock är den väl det av en anledning.

Vilka färger finns det på en skatebanan? Hittar bara grå och gul.

Senast ändrad:
Tips-Widebräda
Skunkapan är väl bra mycket styvare än både skejtbananen och horrorscopen? Ta en titt på Burtner's Box Scratcher med, har för mig att den ska vara gjord för större fötter och vara mer av en mjuk parkbräda.

Tips-Widebräda
Jiv: Den såg riktigt intressant ut! Iaf i widemodellen. 25.5 i midjan på vanliga och 26.5 på wide.

Men vet du nån sida som säljer sådana?

Tack.

Tips-Widebräda
Kan ju lägga till att jag är 180 lång och vill ha en bräda som är 153-155 eller längre.

Tips-Widebräda
Thomsson sa:
Wide blir det, då lämnar jag allian rocker bakom mig :/

Skunk apen såg onekligen intressant ut men sätter nog prisgränsen runt 5k.
Magnusericsson: PBJ ser najs ut faktist. Lite misstänksam på dc brädor dock.

Nån som vet en billigt europeisk sida btw(Inte bluetomato, planet-sports)? Thesnowboardasylum har riktigt bra priser men inga intressanta widebrädor.

EDIT: Aaah! Horrorscope är ju inte mycket bredare i widemodellen! Det är ju svårt när man har store fötter!

Får väl ta och köpa mig en skunk ape eller skate banana i wide. Men bananen känns så mainstream, dock är den väl det av en anledning.

Vilka färger finns det på en skatebanan? Hittar bara grå och gul.
Visste inte att det fanns ''mainstream'' inom brädor, i kläder, men inte för bräda haha.

Skunk Ape, Skate banana,T1,Bullet,Magnum

Tips-Widebräda
Jag vet inte riktigt, dem är säkert skitbra med tanke på "transworld good wood".

Det är väl mera märket jag inte gillar, det känns som att det inte är nån själ kvar och bara ett stort företag som bara vill tjäna pengar.

Tillbaka
Topp