Jag var i Tignes förra vintern (L'Espace Killy samma system som Vald'isere) och jobbade för Langley, så boende och jobb var redan fixat när jag åkte ner! Desvärre vet att jag större delen av jobben åker ju i början av säsongen så man måste ner före alla andra säsongare/bummare för att få något. Först till kvarn typ!
Axel95 , det beror på hur du tänker säsonga... Det är ingenting som är billigt precis. Förra säsongen hade jag nog drygt 15.000 kanske i början? minns inte helt. Men ett liftkort är ju ganska saftigt. Kan man visa upp ett kontrakt får man det kanske på 6000-7000 , annars minst 10.000. Sen boende + mat, antagligen lär du behöva en fransk telefon också mest för säkerheten i systemet. Bor du i lägenhet är ju maten enklare då du kan laga mer och inte behöver handla så mycket färdigvaror. Men sen samtidigt hur mycket tid vill du lägga på det? Pengarna bara springer iväg och man tänker inte på det. Mitt tips är väl att ha rätt gott om pengar när man drar ner, för att dels kunna leva men också för att inte hamna i en situation där man sitter i skiten lixom och inte kan pröjsa en hyra.
jag är också sugen på säsong, såklart. Men jag funderar på att dra iväg en månad ( när det är som bäst åkning dvs februari/mars) bara åka skidor och skippa jobbandet om man inte har tur och får plats i en garderob eller något, men det kan man ju inte räkna med. Och sedan åka hem igen. Det blir ju inte en helsäsong men det kan nog blir jävligt nice. Har funderat på Sverige också typ Åre.. för kortsäsong men frågan är ju hur det är med boende och jobb om man vill göra något sådant!