Toppturskäk!

Toppturskäk!
bjanne sa:
Svaret är det självklara! Matthermos med lämplig föda.
Blev sjukt pepp på att införskaffa en matthermos nu! Någon som har tips på en som är lätt och håller värmen bra uppe på berget?

Tidigare har jag kört på mackvarianten, med valfritt pålägg. Blir ganska torrt och tråkigt tkr jag...

Toppturskäk!
Jarle sa:
Där har du ju någonting, verkar dåligt om man ser till volymen dock.

Det kanske finns någon från de stora slätterna i söder som har lite mer erfarenhet av denna skapelse, Ola kanske?
Volym e de inget klabb med så länge man har rullebören mä saj.

Ola? Den hialösa paugen siddår ju i ståkkhålm för det mesta - han drikkår väl baura latte å sånt klydd...

Glöm inte ansöka om visum när du tänker åka till skåne och köpa spettekaka...

Toppturskäk!
Nojlas sa:
Jarle sa:
Där har du ju någonting, verkar dåligt om man ser till volymen dock.

Det kanske finns någon från de stora slätterna i söder som har lite mer erfarenhet av denna skapelse, Ola kanske?
Volym e de inget klabb med så länge man har rullebören mä saj.

Ola? Den hialösa paugen siddår ju i ståkkhålm för det mesta - han drikkår väl baura latte å sånt klydd...

Glöm inte ansöka om visum när du tänker åka till skåne och köpa spettekaka...
Där har du ju en poäng, finns det några speciella skottkärror för puderbruk?

Haha, den länken var det roligaste på länge!

Toppturskäk!
Jag hörde att några som gick på en veckas klassisk tur på kungsleden och skulle sova i snöka lyckades med hjälp av kontakter och lite extra dricks få ett pizzabud att möta en helikopter som ändå skulle passera dem

att ha en helikopter som möter en uppe på en topptur är å andra sidan helt mot topptursfilosofin

Toppturskäk!
Någonting som är jävligt gott som funkar året om... är

-en burk konserverad tonfisk
-ungefär en burk keso (eller liknande)
-rör om...
-sen har vi någonting som heter norflingor som ska vara nyttigt och inte smakar så har man det så kan man ha det i
-salta som ni vill ha det
-ta sen olivolja och häll på rikligt men inte överdrivet

ps sitter och äter detta just nu;) ganska gott och lätt att göra även jävligt nyttigt:P

//MKG

Toppturskäk!
Freeridefredde sa:
lleberger sa:
Maktkakor! http://www.utsidan.se/cldoc/kung-stalles-maktkakor_7157.htm
Oerhört goda! Och funkar bra i kyla, inte riktigt lika bra på sommaren dock.
Såg finfint ut. Kommer bli mitt mellanmål denna säsong..
Klokt!
Tänkte jag kan ju posta en bild som visar att dom faktiskt funkar också..
file=26989

Nästan lite för goda..

Toppturskäk!
magganmaggot sa:

-rör om...
-sen har vi någonting som heter norflingor som ska vara nyttigt och inte smakar så har man det så kan man ha det i

ps sitter och äter detta just nu;) ganska gott och lätt att göra även jävligt nyttigt:P

//MKG
det där lär baaara äckligt!

att göra goda baguetter är ju ändå aldrig fel! typ, med avocado, sallad, soltorkade tomater, lite skinka, tomat osv! eller typ skakebröra, eller kyckling! både matigare och godare än en vanlig macka!

Toppturskäk!
Hammpus sa:
magganmaggot sa:

-rör om...

//MKG
det där lär baaara äckligt!

att göra goda baguetter är ju ändå aldrig fel! typ, med avocado, sallad, soltorkade tomater, lite skinka, tomat osv! eller typ skakebröra, eller kyckling! både matigare och godare än en vanlig macka!
Jag vet... det låter och ser jätteäckligt men testa en ggn, det är grymt mycket godare än vad man tror;)

Tillbaka
Topp