Tott Hotel - öppet eller stängt i vinter?

MarkusV

Ny medlem
Är det någon som vet om Tott Hotel i Åre kommer att ha öppet vintern 09-10?? Vad man har läst i lokalpressen så har Stureplansgruppen som drev stället förra vintern övergivit hotellet (med stora skulder) för att enbart satsa på Visby. Någon som har blivit erbjuden jobb på Tott i Åre i vinter eller vet mer??

Ett så stort ställe kan ju inte stå tomt även om ägaren hade stora skulder..

har hört något om att en privatperson gått in i Tott hotell och att det isf ska vara öppet, kan dock vara ett rykte

De har bytt ägare och det ryktas att de ska omrenoveras.
Men allt lutar nu åt att det kommer att vara öppet.

Jo, jag vet. Jobbade på städet där i början av senaste säsongen och det var katastrof på alla sätt kan man gott säga. Fick ett erbjudande om ett annat jobb som var kanon. Det var ju Stureplansgruppen som var blåsta i skallen inte själva huset, nu kanske det går att jobba där igen?

Nu ska jag ta och avreagera mig: Total oordning på allt, oorganiserat, extremt få anställda, chefer & kollegor som slutade till höger och vänster, detta \"sopades\" bara under mattan och ledningen var inte det minsta intresserade av personalens synpunkter. Uttalade sig någon var den personen illojal. Förbrukningsmaterial tog slut= vi ska inte hålla nåt lager eller \"det finns inga pengar\". Kass personalmat i en svart plastlåda \"vi förlorar minst 12 kr för varje måltid det är erat fel\". Felaktiga löner, man fick betalt för det dom tyckte \"lägg en post-it lapp\" på mitt skrivbord med din arbetstid (så kanske du får betalt) Personalbostäder där det mesta var kasst och trasigt. Ingen utmuntran för arbetet och allt var personalens fel. Nu utan Stureplansgruppen kan det bara bli bättre, hoppas en seriös driftsansvarig kan ta över för det är ett bra hotell i sig.

Tillbaka
Topp