Trä Kick

• Trådstartare Trådstartare aron_ostman
  • Start datum Start datum
A

aron_ostman

Guest
Trä Kick
Hej!

Jag undrar om någon har nån slags ritning på en träkick jag har nämligen tänkt bygga en..
Vad ska man ha för material? Vad är billigast? Vars kan jag köpa det?
Jag kan ju säga att den ska funka till att köra cykel i..

/Aron

Trä Kick
använd vanliga träplankor vilka som hälst å bygg en smart ställning, tänk logiskt bara

också ovanpå lägger du en plywoodskiva, dom e tunna å bra och är mjuka så d kan formas :)

Trä Kick
men man ser ju inte precis :S man vill ju ha mått å sånt..

Senast ändrad:
Trä Kick
du behöver inte se precis, gör liknande å tänk lite själv bara så ska du se att det löser sig

Det viktiga är att du ser på ett ungefär hur den är uppbyggd

Trä Kick
äsch, så farligt är det inte.. våran kick byggdes under 2 timmar utan bra tillgång till matrial, vi tog det vi hade. den håller än :) testa dig fram

Trä Kick
vad är problemet? :S
gör exakt som på bilden.. den är väll 1½ hög, 2-3 lång sen ere ju bara uppskatta.
Hojjen är väll en meter hög lr så bara måtta med den ^^

Trä Kick
Det viktigaste är att du målar något ballt på den! Mona-Lisa, eller massa psykedeliska mönster i funkiga färger!

Trä Kick
BigAir sa:
Metalkickar är bättre, varför göra en träkick? Lär ju inte hålla så bra näe du ska kicka igång fordonet. Vad ska du ha kicken till förresten?
Du skrev cykel men inte har man kick på cykel. Antar att du menar motorcykel eller vespa.

Men ärligt, köp en ny metallkick, kostar max 300 kr och ät betydligt hållbarare och snyggare!
Var kan man köpa kickar för 300 kr?

Trä Kick
Bygg kicken brantare och högre(ca 2m är att rekomendera) än vad du har tänkt dig ifrån början... de känns helt annorlunda när man cyklar på den! Vill man ha en trixkick så bygger man den brant så man flyger högt och kort. detta underlättar för tricken... är man bara ute för att få en skön flygtur med DHn och har en najs landning så bygger man en lång och flackkick...titta in på www.vh.skovde.se/jonas-nv04 där kan det finnas en del bilder på våra kickar...

Trä Kick
Steiner sa:
BigAir sa:
Metalkickar är bättre, varför göra en träkick? Lär ju inte hålla så bra näe du ska kicka igång fordonet. Vad ska du ha kicken till förresten?
Du skrev cykel men inte har man kick på cykel. Antar att du menar motorcykel eller vespa.

Men ärligt, köp en ny metallkick, kostar max 300 kr och ät betydligt hållbarare och snyggare!
Var kan man köpa kickar för 300 kr?
sergelstorg, men 300 räcker int långt

Tillbaka
Topp