Tråkig / komisk sak.

JBlom

Ny medlem
Tråkig / komisk sak.
Hej!
ikväll var jag och åkte, hände en små tråkig sak. jag vände mig och åkte baklänges, fick ett snedskär och stöp bakåt. vet inte riktigt hur jag föll i snön, men jag lyckades knäcka mina skidor. Det var 3e dagen jag åker på dom. Ett par Head J.O pro mod. Förstår inte hur det kan hända, det ska inte kunna hända på det lilla. Jag tror personligen att det kan vara produktions fel, och jag ska försöka reklamera dom. Men det går säkert inte.

peace

Senast ändrad:
Tråkig / komisk sak.
hmm, låter ju lite konstigt att dom gick sönder när du ramlade. säker på att du inte stöte i något mot skidorna eller liknande? kolla upp försäkringen/garantin och försök få ett par nya.

Senast ändrad:
Tråkig / komisk sak.
de borde inte hända.. du måste ju snacka me head å fråga om de ska bli så, antagligen nått produktionsfel.. å isåfall får du nya

Tråkig / komisk sak.
jo jag tror faktiskt också att det är ett produktions fel, ska försöka reklamera dem. men de får det säkert till att det är mitt eget fel typ.

Tråkig / komisk sak.
du kommer få nya. skicka en bild på skidorna till head eller nån försäkringsgrej bara

ge inte upp om dom säjer nej. tjata tills du får ett par nya eller cash

Senast ändrad:
Tråkig / komisk sak.
assr: Om du läser juridik torde du känna till vikten av att säkerställa att de juridiska råd man lämnar är korrekta. Jag utgår från att JBlom är en privatperson som köpt skidorna i en butik, dvs. av en näringsidkare. Vid sådant förhållande är KöpL inte ens tillämplig (se 4 § köpL). Däremot är KonsumentköpL (1990:932) tillämplig (se 1 § konsumentköpL). Vad som utgör fel i vara anges i 16-21 §§ KonsumentköpL och vilka påföljder som köparen kan göra gällande vid fel anges 23, 24 och 26-29 §§ KonsumentköpL. Mitt råd till dig är att studera noggrannare innan du lämnar juridisk rådgivning nästa gång.

JBlom: Lycka till med reklamationen!

/En som studerat juridik tillräckligt länge för att ta ut en examen...

Tråkig / komisk sak.
Gick skidan helt av eller är den knäckt på insidan? Är den helt av kan man ju fundera lite på kalitén på den... Knäckt på insidan, dvs med små yttre tecken, kan betyda otur helt enkelt.

Tråkig / komisk sak.
De var knäckta på insidan ni som läst och undrat. Det gick inte direkt bra heller, var in med dem idag. Blev typ dumförklarad och de skulle skicka iväg dem. så jag lär inte få åka mer i vinter (sånt där tar år)

Tråkig / komisk sak.
helt sant, köplagen gäller bara mellan 2 näringsidkare. kklagen däremot är mellan näringsidkare och konsument och dessa har helt olike skyldigheter och rättigheter.

Tråkig / komisk sak.
hahaha, så sjuukt smidigt att baila när an vänder xD En so gjorde de i trysil so fick åka skoooter ner å åka till sjukan, haha !!

Nemmen de borde ju gå å reklamera

Tillbaka
Topp