transport av transciever?

Är på väg att köpa en transciever, Mammut Barryvox. Har nu hittat ett paket på Sport-Conrad med ett jävligt överkomligt pris. Har lyckats läsa mig till att transcievers kan vara lite ömtåliga. Och undrar därför hur denna kommer att klara sig i en transport från tyskland till sverige? Vad har ni för erfarenheter med transcievers som skickats till er, från exempelvis Sport-Conrad?

tacksam för svar
/mackan

well, sport-conrad gör ju inte trancieverna så dom lär ju åxå fått dom på något sätt. det är inga problem med att skicka en ny transciver men det är bra att vara lite försiktig med den och inte slänga den hur som helst. speciellt när den börjar bli några år äldre.

Nja, inte direkt jätteömtåliga. Man kraschar på dom lite titt som tätt vet du.
Min bca tracker har varit med om mycket och verkar vara stabilt byggd för att klara dylika situationer.

Att en Tranceiver ska vara superömtålig har jag svårt att tro. Jag har ramlat ett par gånger med min och den har hållt...

Trancievers skickas ju till alla möjliga försäljningsställen runt om världen så jag kan inte tänka mej att just beställning från sport-conrad skulle innebär något annat. Förpackningarna som trancievers ligger i är vanligtvis bra. Lycka till med dit köp.

Tillbaka
Topp